900 هزار هکتار زمین برای مسکن محرومان در اختیار دولت قرار گرفت


900 هزار هکتار زمین برای مسکن محرومان در اختیار دولت قرار گرفت

اراک - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان گفت: 900 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان کشور امسال در اختیار دولت قرار گرفته است و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این راستا مبادله شده است.

«محمد پیرعلی» شامگاه جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: علاوه بر زمین‌های مذکور در رایزنی با وزارت راه و شهرسازی این آمادگی در استان‌ها وجود دارد که به‌صورت رایگان زمین به‌منظور ایجاد مسکن اقشار ضعیف جامعه در اختیار قرار گیرد.

وی‌ سیاست اولویت‌دار بنیاد مستضعفان را توانمندسازی اقشار محروم جامعه عنوان کرد و گفت: یک بخش از تسهیلات قرض الحسنه از سوی بنیاد علوی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای توانمندسازی افراد پیش‌بینی شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: بخش دیگری از اعتبارات تا سقف ۲ میلیارد ریال در راستای تبصره ۱۶ قانون بودجه اجازه می‌دهد که به‌منظور توانمندسازی‌ افراد آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرد.
پیرعلی اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توانمندسازی این جامعه هدف پیش‌بینی شده که بخشی از آن استانی است و آمادگی لازم برای جذب این منابع مالی فراهم است.
وی بیان کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک سینا و همچنین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار چهار بانک دیگر است تا با معرفی بنیاد مستضعفان در راستای توانمندسازی جامعه هدف صرف شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور گفت: تامین سیمان و برخی مصالح ساختمانی دیگر هنگام بروز حوادث غیرمترغبه به‌صورت رایگان مدنظر است.
پیرعلی اظهار داشت: تاکنون‌ ۷۰۰ هزار تن سیمان برای مناطق زلزله زده خوزستان که به تازگی دچار آسیب شدند از سوی بنیاد مستضفان تامین شده است.
وی گفت:‌ بنیاد مستضعفان اهداف اولویت‌دارش را بر فعالیت مجدد واحدهای تولیدی، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار تنظیم کرذه و تمام دارایی‌های این نهاد مردمی به نفع اقشار ضعیف جامعه هزینه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در بیش ۵۲ رشته در سراسر کشور فعالیت اقتصادی دارد که بیشتر آن در حوزه ساختمانی و برخی نیز در مباحث صنعتی، شرکت‌های سیمانی است.
معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعان کشور بیان کرد: برخی طرح‌های کشور در صنعت فولاد نیمه کاره و مغفول مانده که باید با تمام ظرفیت برای تکمیل این طرح‌های عمرانی تلاش شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست