هواوی تراشه‌ 5G اختصاصی خود را برای گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت عرضه خواهد کرد


هواوی تراشه‌ 5G اختصاصی خود را برای گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت عرضه خواهد کرد

از زمان اعمال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه غول فناوری چینی، این شرکت به سرعت در حال از دست دادن سهم فروش خود در بازار‌های جهانی است. تحریم‌های ایالات متحده نه تنها پروسه‌ تولید گوشی‌های هوشمند، بلکه پروسه ساخت چیپست‌های هواوی را نیز با اختلال جدی مواجه نموده است. با این حال این شرکت محبوب همچنان به آینده‌ خود در بازار تلفن‌های هوشمند...

از زمان اعمال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه غول فناوری چینی، این شرکت به سرعت در حال از دست دادن سهم فروش خود در بازار‌های جهانی است. تحریم‌های ایالات متحده نه تنها پروسه‌ تولید گوشی‌های هوشمند، بلکه پروسه ساخت چیپست‌های هواوی را نیز با اختلال جدی مواجه نموده است.

با این حال این شرکت محبوب همچنان به آینده‌ خود در بازار تلفن‌های هوشمند امیدوار است. در روز جاری درک یو، یکی از مدیران ارشد کمپانی هواوی در ناحیه اروپای مرکزی و شرقی، اروپای شمالی و کانادا، در مورد آینده‌ این شرکت سخن گفته است.

وی یادآور شد که هواوی به سرمایه‌گذاری خود بر روی توسعه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار و به‌ویژه دستگاه‌هایی که از نمایشگر‌های تاشو برخوردارند، ادامه خواهد داد. وی افزود که این شرکت چینی همچنان تمرکز خود را بر روی خانواده‌های گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت، موسوم به سری میت و سری P، حفظ خواهد کرد.

بر اساس اظهارات درک یو، مرکز تحقیق و توسعه شانگهای در حال کار بر روی تراشه‌های 5G است. این خبر بدین معناست که احتمالا شاهد بازگشت قابلیت اتصال 5G به نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هواوی خواهیم بود.

در حال حاضر کمپانی هواوی به دلیل اعمال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، از خرید تراشه‌هایی با پشتیبانی از قابلیت اتصال 5G منع شده و به همین علت، بیشتر گوشی‌هایی که توسط این شرکت روانه بازار می‌شوند، تنها از قابلیت اتصال 4G پشتیبانی می‌کنند.

درک یو همچنین تأیید کرد که گوشی‌های هوشمند سری میت 50 هواوی به طور رسمی در سال 2022 عرضه خواهند شد. از سوی دیگر طبق برنامه‌ریزی این شرکت، گوشی‌های هوشمند هواوی که با سیستم عامل اندروید در بازارهای اروپا عرضه شده‌اند، تا سال آینده‌ میلادی به سیستم عامل اختصاصی هواوی موسوم به HarmonyOS به‌روز خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها