درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا


درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا

در ویدئوها معمولاً نسخه‌های قدرتمند سوپرشارژ هلکت و دیمن چلنجر را می‌بینیم و به همین دلیل شاید فراموش کرده باشیم که دوج نسخه‌های تنفس طبیعی V8 و حتی V6 این خودرو را هم تولید می‌کند. حال در این ویدئو، یک چلنجر RT با پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 تنفس طبیعی در برابر یک تویوتا GR سوپرا … The post درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا...

در ویدئوها معمولاً نسخه‌های قدرتمند سوپرشارژ هلکت و دیمن چلنجر را می‌بینیم و به همین دلیل شاید فراموش کرده باشیم که دوج نسخه‌های تنفس طبیعی V8 و حتی V6 این خودرو را هم تولید می‌کند. حال در این ویدئو، یک چلنجر RT با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی در برابر یک تویوتا GR سوپرا قرار گرفته تا در مسابقه‌های درگ و رولینگ به مصاف هم بروند. پیشرانهٔ V8 چلنجر ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. چلنجر حاضر در این درگ به‌جز برخورداری از سیستم اگزوز افترمارکتی، کاملاً استاندارد است.

درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا

سوپرا اما از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا هم نیروی موتور را یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شاید با نگاه به این اعداد به نظر برسد که مسابقهٔ نزدیکی را خواهیم دید اما موضوع مهمی که در اینجا باید در نظر گرفت وزن است زیرا چلنجر بیش از ۴۰۰ کیلوگرم از سوپرا سنگین‌تر است که اختلاف بسیار زیادی است و قطعاً روی نتیجه تأثیر می‌گذارد.

درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا

رقابت با درگ سنتی از حالت ایستاده آغاز می‌شود. برای این کار هردو خودرو در حالت اسپرت قرار می‌گیرند و کنترل کشش روشن می‌شود. در ابتدا به‌محض شروع حرکت، چلنجر رقابت نزدیکی را نشان می‌دهد اما در ادامه سوپرا کاملاً فاصله می‌گیرد و رقیب آمریکایی حتی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. رقابت بعدی رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که شاید چلنجر در آن بتواند بهتر عمل کند اما برعکس می‌شود و سوپرا عملکرد حتی بهتری از خود نشان می‌دهد. بعداً دوباره همین مسابقه تکراری می‌شود اما نتیجه دقیقاً یکسان است. البته به گفتهٔ راننده، سوپرا تأخیر توربوی قابل‌توجهی دارد که این می‌تواند در برابر رقبای قدرتمندی مثل نیسان Z مشکل‌ساز شود.

مشخصات فنی

دوج چلنجر RT تویوتا GR سوپرا
پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۷۲ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۹۰۵ کیلوگرم ۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت ۳۸,۸۲۵ دلار ۵۲,۵۶۵ دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...