عرضه «باراباس» تقلبی، ‌قبل از تولید رسمی!


عرضه «باراباس» تقلبی، ‌قبل از تولید رسمی!

محصولات باراباس که قرار است تا پیش از پایان سال با تولید انبوه و سرمایه‌گذاری بزرگ بخش خصوصی به بازار روانکارها عرضه شوند، ‌این‌بار قبل از عرضه در بازار و حتی تولید ‌قربانی تقلب شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،محصولات باراباس که قرار است تا پیش از پایان سال با تولید انبوه و سرمایه‌گذاری بزرگ بخش خصوصی به بازار روانکارها عرضه شوند، ‌این‌بار قبل از عرضه در بازار و حتی تولید ‌قربانی تقلب شدند. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌اگرچه سهم عمده بازار روانکارها به‌ویژه روغن‌های موتوری در اختیار 4پالایشگاه‌دار بزرگ کشور است اما به‌تازگی رقابت زیادی بر سر سهم بازار شرکت‌های تولیدکننده بخش خصوصی آغاز شده است. رقابتی که در بعضی موارد نیمکت‌نشین‌هایش را عوامل بزرگ توزیع روانکار در ایران تشکیل می‌دهند.
نشان تجاری باراباس محصول جدیدی است که با سرمایه‌گذاری بیش‌از 200میلیارد تومانی یکی از توزیع‌کنندگان بزرگ روغن‌موتور در جنوب کشور تولید خواهد شد و در فاز نخست تولید انواع روغن‌های‌موتوری،‌ گیربکس، ‌هیدرولیک،‌ ضدیخ و مایع ترمز را در دستور کار خود دارد. با این‌حال در شرایطی که هنوز خطوط تولید این کارخانه نوپا شروع به کار نکرده‌اند، ‌ضدیخ تقلبی با نشان تجاری باراباس در بازار تهران معامله می‌شود! محصولی که باقیمت‌گذاری بسیار پایین،‌ بی‌شک کیفیت مطلوبی نیز ندارد.
این ضدیخ‌ها درحال‌حاضر هر لیتر بین 21تا 25هزارتومان به خریداران عمده فروخته می‌شوند، این‌درحالی است‌که هر لیتر ضدیخ مرغوب در بازار به مصرف‌کننده 40تا 45هزار تومان و در بازار عمده‌فروشی 36هزار تومان به فروش می‌رسد.
همین اختلاف قیمت عجیب آن‌هم برای برندی که فعالان بازار روانکارها به‌خوبی از موفقیت آن پس از معرفی و عرضه در بازار آگاه هستند، خود نشان از تقلبی گسترده دارد.
به گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌روغن‌موتورهای باراباس حداکثر تا پایان سال به بازار عرضه خواهندشد و در تولید آنها از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تولید داخل و وارداتی استفاده می‌شود.
محصولات باراباس تحت‌لیسانس یک روغن‌ساز آلمانی در ایران تولید خواهند شد و باتوجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این واحد تولیدی‌، انتظار می‌رود سهم بازار قابل‌توجهی از روغن‌موتورهای غیرپالایشگاهی را به خود اختصاص دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه