«درخودمانده»؛ فیلم کوتاه داستانی با موضوع هنردرمانی برای مبتلایان به اوتیسم


امیرفرزام دهنوی گفت: فیلم کوتاه «درخودمانده» درباره‌ دغدغه‌ها و درگیری‌های پیچیده خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم است.

امیرفرزام دهنوی کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلم داستانی ۱۵ دقیقه‌ای «در خود مانده» گفت: داستان فیلم «در خود مانده» داستان پدری است که می خواهد فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم خود را از رنجی که می‌کشد، آسوده کند؛ اما مخاطب اتفاقات متفاوتی را شاهد خواهد بود.

وی افزود: فیلم درباره‌ دغدغه‌ها و درگیری‌های پیچیده خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم است که جهت فرهنگ سازی درباره چگونگی استفاده از هنر درمانی، موسیقی درمانی و توانبخشی و برای بهبود علائم این کودکان ساخته شده است.

«درخودمانده»؛ فیلم کوتاه داستانی با موضوع هنردرمانی برای مبتلایان به اوتیسم

دهنوی عنوان کرد: اختلال اوتیسم هر روز رو به گسترش است. کودک بازیگر اصلی فیلم به واقع دارای اختلال اتیسم است. فیلم بیانگر سیر تحول و در خود ماندگی همه ما در جامعه است. گویی تنها کسی که می داند درخودمانده نیست، خود کودک مبتلا به اوتیسم است. در حالی که همه‌ی اعضای خانواده و خود ما درخودمانده ایم.

وی ادامه داد: به یاری خدا جشن اکران و نقد و بررسی این فیلم، بهار آینده در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تهران و شهرستان‌ها با حضور بازیگران، هنرمندان، اساتید، دانشجویان و خانواده‌های کودکان طیف اوتیسم برگزار می‌شود.

«درخودمانده»؛ فیلم کوتاه داستانی با موضوع هنردرمانی برای مبتلایان به اوتیسم

گفتنی است؛ فیلم کوتاه داستانی «درخودمانده» با موضوع هنر درمانی و توانبخشی کودک اوتیسم و چالش‌های خانواده، آذرماه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی سیمرغ در مشهد مقدس، مقام اول را در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی به دست آورد.

فیلمنامه این اثر با همکاری امیر حسین سرمدی و امیرفرزام دهنوی نوشته شده است که توانسته در جشنواره سیمرغ سال ۹۸ رتبه دوم فیلمنامه را در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی از آن خود کند.

«درخودمانده»؛ فیلم کوتاه داستانی با موضوع هنردرمانی برای مبتلایان به اوتیسم

مانیا علیجانی، محمد انصاری، هانیه غلامی، ندا دیبا، امیرعلی شفیعی، کاوه مقدم در «در خود مانده» به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل فیلم نیز امیرفرزام دهنوی: تهیه کننده، امیرحسین سرمدی:کارگردان، پویان شعله ور: تدوین گر، رامین ابوالصدق: صدا گذار، سازنده موسیقی فیلم:میلاد موحدی،طراح گریم:حجت بابایی،فیلم بردار و تصحیح رنگ:آریو متوقع،صدابردار: شهاب امیری ، غزل آلوسی:طراح لباس و...هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش