دختر 18 ساله هلندی هنوز آماده ملکه شدن نیست!


دختر 18 ساله هلندی هنوز آماده ملکه شدن نیست!

شاهدخت املیا ترکیبی است از افتادگی، صداقت و اصالت، و همین چیز‌ها باعث محبوبیتش بین خیلی‌ها شده است. او می‌گوید «اگر بتوانم با استفاده از دیپلماسی یک موقعیت بد را خنثی کنم، دنیا یک مقدار جای بهتری می‌شود و همین برایم مایه خوشحالی است.»

انگار ولیعهد فعلی هلند را از همان ابتدا برای کشوری سفارش داده بودند که شعار ملی آن «عادی باشید» است.

به گزارش بی بی سی، شاهدخت املیا روز سه‌شنبه ۱۸ساله شد. یک سال از تحصیلُ مرخصی گرفته است، با صراحت درباره مشکلات روحی و روانی خود صحبت کرده، و می‌گوید تا زمانی که تمام‌وقت مسئولیت سلطنتی نداشته باشد حقوق دریافت نخواهد کرد.

او عاشق خواندن، نیم‌تاج و نمایش‌های موزیکال است و ظاهرا کوکتل‌های دبشی هم درست می‌کند. اما چه چیز‌های دیگری درباره ملکه آینده هلند می‌دانیم و آیا رسیدن او به سن قانونی نوید دورانی جدید را می‌دهد؟

دختر 18 ساله هلندی هنوز آماده ملکه شدن نیست!

این عکس روز تولد نه سالگی شاهدخت املیا گرفته شد

شاهدخت املیا در مدرسه‌ای دولتی در نزدیکی خانه‌اش در لاهه درس خواند و مانند بسیاری از بچه‌های هلندی راه مدرسه را با دوچرخه می‌رفت.

دوستان دوستانش به من می‌گویند که املیا و خانواده‌اش فرقی با دیگران نداشتند، و از طریق گروه‌های خصوصی در پیام‌رسان‌ها با هم تماس می‌گرفتند.

او بعد از فارغ‌التحصیلی از یک دبیرستان پروتستان به سبک همه کسانی که دیپلم خود را گرفته‌اند پرچم هلند را بر فراز خانه‌اش به اهتزاز درآورد و کیف مدرسه خود را به میله پرچم آویزان کرد. تنها فرق قضیه این است که خانه‌اش یک کاخ است - کاخ تن باس در یکی از محلات بسیار سرسبز لاهه.

حالا که ۱۸ سال دارد می‌تواند حقوق سالیانه‌ای معادل ۱.۸ میلیون دلار دریافت کند و خدمه خانگی خودش را داشته باشد، اما فعلا قصد دریافت آن را ندارد، چون هنوز هیچ کاری نمی‌کند و گرفتن آن پول برایش «راحت نیست».

زندگی در خاندان سلطنتی

دختر 18 ساله هلندی هنوز آماده ملکه شدن نیست!

خاندان نارنجی: املیا (وسط راست) دو خواهر کوچکتر نیز دارد

شاهدخت کاتارینا املیا بیاتریس کارمن ویکتوریا، دو خواهر کوچکتر به نام‌های آلکسیا و آریانا دارد و خانواده‌اش سالی دو بار برای گرفتن عکس سلطنتی جلوی دوربین می‌روند و در ازایش دیگر کسی در بقیه سال مزاحم زندگیشان نمی‌شود.

پادشاه ولیم-آلکساندر، پدرش، خلبانی است که مرتب مسافران پرواز‌های تجاری کی‌ال‌ام را به مقصدهایشان می‌رساند. ملکه ماکسیما، مادرش، آرژانتینی است و دربار هلند را که قبلا خیلی راکد به نظر می‌رسید با شور مختص آمریکای جنوبی زنده‌تر کرده است.

چند سال پیش، وقتی برای صرف چای و شیرینی به یکی از کاخ‌های خانوادگی رفته بودم، پادشاه گفت که راز ازدواج موفق صداقت و پرده‌پوشی نکردن است.

به نظر می‌رسد که این نظرات به دخترش هم رسیده باشد.

در زندگینامه‌ای رسمی که به مناسبت ۱۸ سالگی او منتشر شد، شاهدخت املیا خیلی صریح راجع به مقوله تایید پارلمانی ازدواجش در آینده صحبت می‌کند که الزام قانون اساسی هلند است.

«اگر مردی باشد که از من حمایت می‌کند، کسی باشد که دوستش دارم، کسی باشد که می‌خواهم با او زندگی کنم و پارلمان حاضر به تایید نشود، خب باید منتظر ماند و دید من چه تصمیم خواهم گرفت. نمی‌توانم خودم را در تصمیماتم نادیده بگیرم و در عین حال به بهترین شکل به کشورم خدمت کنم.»

این اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست. شاهزاده فریزو، عموی فقیدش، بعد از این که بدون تایید دولت با میبل ویس اسمیت ازدواج کرد از عضویت خاندان سلطنتی کنار گذاشته شد و جایگاه خود را نیز در صف جانشینان بالقوه پادشاه از دست داد.

زندگینامه او به ما می‌گوید که املیا مردان آلمانی را به مردان هلندی ترجیح می‌دهد و آن‌ها را مودبتر می‌داند.

هنگامی که در دوره اول متوسطه بود، خوشحال از این که بالاخره کسی به او علاقه نشان داده است، با دانش‌آموز دیگری دوست شد، اما نهایتا فهمید که اهداف ریاکارانه‌ای داشته است.

آن پسر بر سر یک شرط با او دوست شده بود. شکی نیست که خیلی از نوجوانان تجربه مشابهی داشته‌اند.

درمان روحی برای عضو خاندان سلطنتی

هلند کشوری عملگرا است، و ابراز احساسات بعضا نشانه ضعف به حساب می‌آید، اما املیا مشخصا گفته است که «بعضی وقت‌ها فشار زیادی به من می‌آید - مدرسه، دوستان - و برای همین با کسی حرف می‌زنم.»

به نظر او سلامت روانی به اندازه سلامت جسمی مهم است: «اگر لازم داشته باشم وقت می‌گیرم… هر از چندی حرف زدن با یک درمانگر خیلی عادی است.»

حرف زدن یک ولیعهد نوجوان درباره صحبت با درمانگر می‌تواند باعث آرامش جوانانی شود که شاید برای مخفی کردن مشکلاتشان تحت فشار باشند.

«ملکه کوکتل»

اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا شاید درباره سلامت روانی صحبت کرده باشند، اما قطعا مثل املیا به عنوان پیشخدمت در یک کافه ساحلی کار نکرده‌اند.

او خودش را کوکتل‌سازی قهار می‌داند و لقب «ملکه کوکتل» را برای خودش برگزیده است و حتی اسبی دارد به نام موهیتو.

به قول یکی از روزنامه‌های هلند «املیا را با خاندان سلطنتی بریتانیا مقایسه کنید و شکرگزار باشید.» فقط به صورت‌حساب نگاه نکنید، چون خاندان سلطنتی هلند از هر خاندان دیگری در اروپا پرهزینه‌تر است.

مانند دیگر خاندان‌های سلطنتی اروپا، خاندان اورانیه صرفا دارد بر اساس خواست مردم هلند که خاندانی عادی می‌خواهند رفتار می‌کند. تمایلات کالوینیستی به این معنی است که «تابلو شدن» اصلا باحال نیست. غالبا کسی به آن‌ها اشاره نمی‌کند، ولی همیشه حضور دارند.

آیا محبوب است؟

دختر 18 ساله هلندی هنوز آماده ملکه شدن نیست!

دانش ما راجع به املیا عمدتا از زندگینامه رسمی او که توسط کلودیا بری نوشته شده است ناشی می‌شود

اظهار نظر راجع به زن جوانی که دور از رسانه‌ها نگه داشته شده است و در فضایی خصوصی بزرگ شده است کار سختی است.

شاهدخت املیا ترکیبی است از افتادگی، صداقت و اصالت، و همین چیز‌ها باعث محبوبیتش بین خیلی‌ها شده است. او می‌گوید «اگر بتوانم با استفاده از دیپلماسی یک موقعیت بد را خنثی کنم، دنیا یک مقدار جای بهتری می‌شود و همین برایم مایه خوشحالی است.»

با این حال، وجهه او ساخته و پرداخته یک پروژه روابط عمومی و یک زندگینامه رسمی است.

خودش معتقد است که هنوز برای نقش ملکه آماده نیست و از مادرش خواهد خواست که تا زمانی که آماده شده باشد جایش را بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج