800 میلیارد ریال برای حمایت از فناوران البرز پیش بینی شده است


800 میلیارد ریال  برای حمایت از فناوران البرز  پیش بینی شده است

کرج - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به نگاه ویژه دولت به شرکت های دانش بنیان گفت که امسال 800 میلیارد ریال برای حمایت از فناوران این استان در نظر گرفته شده است.

مهدی عباسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرط اساسی پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهایی است که توانمندی تولید استان را ارتقا بخشد.

وی ادامه داد: اکنون خط اعتباری برای کمک به فناوران در استان البرز با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: اگر خروجی واحد فناور بتواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در یک شرکت شود، حمایت هایی لازم از سوی پارک علم و فناوری برای رشد اقتصادی هرچه بیشتر استان البرز صورت می گیرد.

عباسی بیان داشت: در سال های گذشته با توجه به پتانسیل بالایی که استان البرز در جنبه های مختلف داشت متاسفانه فاقد یک نهاد مالی مستقل بود و این موضوع برای این استان یک ضعف تلقی می شد.

وی اضافه کرد: بنابراین فناوران، شرکت های دانش بنیان و هسته های پارک مجبور بودند از استان هایی غیر از استان متبوع خود به ویژه در تهران کمک بخواهند اما اکنون صندوق پژوهش و فناوری با فعالیت خود توانسته بسیاری از مشکلات را دراین زمینه مرتفع سازد.
رییس پارک علم و فناوری البرز یادآور شد: این صندوق در استان البرز با ۹۳ درصد سرمایه گذاری خصوصی راه اندازی شد و تاکنون توانسته در مدت زمان کمتر از یک سال به یکی از صندوق های برتر درکشور تبدیل شود.
وی گفت: به فناورانی که توانایی جذب منابع مالی را دارند قول داده می شود که حمایت های لازم از آنان دریغ نخواهد شد در حالی که این موضوع درسال پیش دراستان دیده نشده بود.
۲۶۳ شرکت دانش بنیان زیر پوشش پارک علم و فناوری البرز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...