کلید خوردن سوال از شهردار تا تخصیص سوخت پروازها سر تیتر اخبار البرز


کلید خوردن سوال از شهردار تا تخصیص سوخت پروازها سر تیتر اخبار البرز

کرج-ایرنا- خبرنگاران ایرنا مرکز البرز از سیزدهم تا شانزدهم آذر ماه نسبت به پوشش رویدادهای مختلفی اقدام کردند که از مهم ترین آنها می توان به تخصیص سوخت پروازهای باری، تشدید آلایندگی هوا، بازگشایی کمربند شمالی در زمان مقرر تا کلید خوردن طرح سوال از شهردار کرج اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، خبرنگاران البرز در طی هفته گذشته سوژه های مختلفی را در بخش های مختلف با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم منتشر که در ادامه به بخشی از این سوژه ها اشاره می شود.

یکی از مهم ترین مطالب مهم هفته گذشته در البرز تداوم آلایندگی هوا و استقرار هوای ناسالم در اکثر شهرستان های این استان بود، به گونه ای که طبق اخبار منتشره به دنبال تشدید آلایندگی هوا کمیته اضطرار تشکیل شد که در این نشست درخواست هایی از سوی دستگاه های مرتبط مبنی بر اعمال محدودیت و ممنوعیت های موقت مکانی و زمانی ارائه شده بود.

در این نشست مسایلی از جمله تشدید برخورد قانونی پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی، جلوگیری از تردد وسایل حمل و نقل عمومی که آلایندگی قابل رویت دارند و جلوگیری از فعالیت های عمرانی که مورد تشدید آلودگی هوا می شوند مطرح که مورد تصویب نیز قرار گرفت.

کلید خوردن طرح سوال از شهردار کلانشهر کرج نیز یکی دیگر از مهم ترین اخبار هفته گذشته بود که طبق این خبر ۱۲ عضو از ۱۳ عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج در نامه ای طرح سووال از مصطفی سعیدی سیرایی شهردار این کلانشهر به واسطه برخی انتصاب های مدیریت شهری را کلید زدند.

تحولات مثبت در روابط ایران و سوریه به نقل از مهدی عسگری رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی از دیگر مطالبی است که می توان به آن اشاره کرد.

رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس از تحولات مثبت در روابط بین ایران و سوریه در ماه‌های گذشته و در طی سفر متقابل هیات دوستی پارلمانی ایران و سوریه و رایزنی‌های متنوع بین مسوولان ۲ کشور خبر داده بود.

در خصوص اخبار کرونایی نیز هفته گذشته جزء هفته های خوب در این بخش بود چرا که شاهد این بودیم که در برخی روزها حتی یک مورد از فوت ناشی از کرونا در البرز نداشته ایم، اگر چه به گفته مسوولان مردم همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنند و در این باره ساده انگاری نکنند، به نحوی که مجتبی عبداللهی استاندار البرز در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهور عنوان با اشاره به انتشار اخباری در خصوص شیوع جهانی سویه «اومیکرون » گفت: اکنون کشور در معرض خطر موج ششم شیوع ویروس کرونا قرار دارد و این سویه در چندین کشور آغاز شده است.

مشکلی برای تخصیص یارانه سوخت هواپیماهای باری نخواهیم داشت، به نقل از جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان البرز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد عنوان گردید.

وی در این نشست گفت که حمل و نقل محصولات کشاورزی برای سال ۱۴۰۱ در برنامه ریزی ها قرار گرفته و در این زمینه با تخصیص یارانه سوخت هواپیماهای باری مشکلی نخواهیم داشت.

دانشجویان البرزی موفق به ساخت هفت قلم دارو و مواد آرایشی شدند، خبر افتخار آفرین هفته گذشته در این استان بود که بر اساس این مطلب دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اهتمام هیات علمی آن ، موفق به ساخت هفت قلم دارو و لوازم آرایشی بهداشتی شدند.

دولت بر عدم استقراض از بانک مرکزی تاکید دارد عنوان خبری بود که به نقل از علیرضا عباسی نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی منتشر که در بخشی از این خبر به نقل از وی آورده شده بود که یکی از مواردی که طی ۲ ماه گذشته مورد تاکید دولت قرار گرفته عدم استقراض از بانک مرکزی است.

انتقال زندان ها از البرز مشکلی که سال ها گریبان این استان را گرفته و تا کنون چاره ای اساسی برای آن اندیشیده نشده و این بار نیز مجتبی عبداللهی استاندار البرز در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تاکید کرد.

وی در این نشست عنوان کرده بود که استقرار زندان های بزرگ در استان، تبعات و آسیب های اجتماعی را همراه داشته از این رو درخواست داریم که در یک مدت منطقی انتقال زندان ها در دستور کار قرار گیرد.

دست های پشت پرده تکدی گری در کلانشهر کرج باید رو شود، مطلبی که معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج بر آن تاکید و بیان کرده بود که دست های پشت پرده تکدی گری در کلانشهر کرج باید رو شود چراکه جولان متکدیان چهره شهر را نازیبا کرده است.

نیاز البرز به یک میلیون متر مربع فضای آموزشی که به نقل از سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش البرز عنوان شده بود، در بخشی از این مطلب قاسمی عنوان کرده بود که در حال حاضر این استان برای رسیدن به سرانه میانگین کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید است.

در بخش ورزشی نیز البرز در هفته ای که گذشت اخبار گوناگون را به همراه داشته است، از میزبانی رقابت های فوتسال قطع عضو به میزبانی البرز تا برگزاری رقابت های فوتبال لیگ دسته ۲ کشور و دریافت گواهینامه استاندارد پیست بین المللی دیزین.

رقابت های فوتسال جانبازان قطع عضو به میزبانی این استان با حضور ۶ تیم از استان های تهران، فارس، اصفهان، گیلان، مازندران و کرمان برگزار که در نهایت تیم های تهران بزرگ، فارس و مازندران به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

انصراف تیم فوتسال نصر فردیس از رقابت های لیگ دسته یک کشور نیز از اخبار مهم ورزشی بود، مجید رمضانی رییس هیات فوتبال شهرستان فردیس در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: تیم فوتسال نصر فردیس به علت عدم حمایت از سوی مسوولان شهرستانی و استانی از مسابقه لیگ دسته یک کشور انصراف داد.

رقابت دوستانه تیم های فوتبال قطع عضو بین ایران و عراق در البرز برگزار شد عنوان خبری هفته گذشته بود در این خبر آورده شده بود که رقابت های دوستانه بین تیم های قطع عضو فوتبال جمهوری اسلامی ایران و بسیج مردمی عراق به میزبانی اردوگاه ایثار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار که در پایان یک بازی دوستانه نیز بین این ۲ تیم انجام که در نهایت تیم ایران با چهار گل موفق به شکست تیم حریف شده بود.

یکی از موضوعات خبری در حوزه ورزشی که البته حاشیه هایی نیز به دنبال بود مطرح شدن شایعاتی مبنی بر انجام بازی استقلال و پیکان در ورزشگاه انقلاب کرج بود که در فضای مجازی خیلی به این موضوع پرداخته شد، این در حالی بود که کیهان گلستانی معاون توسعه امور ورزش و جوانان استان البرز در گفت وگو با ایرنا عنوان کرده بود که برای انجام بازی بایستی نامه ای از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به هیات فوتبال البرز زده شده و از طریق هیات به اداره کل ورزش و جوانان اعلام شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تا این لحظه هیچ گونه نامه و یا درخواستی مبنی بر میزبانی البرز از دیدار تیم های لیگ برتری استقلال و پیکان در ورزشگاه انقلاب کرج صادر نشده است

که البته در نهایت این بازی در کرج برگزار نشد.

سوخت مازوت مصرفی نیروگاه های کشور تا سال آینده سولفورزدایی شود عنوان مطلب مهمی بود که به نقل از دکتر علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح شد.

وی در نشستی که به مناسبت روز دانشجو به همت بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شدبا اشاره به اینکه پنج نیروگاه تولید برق کشور به علت استفاده از سوخت مازوت پلمب شده اند، گفت: سوخت مازوت مصرفی نیروگاه های کشور باید تا سال آینده سولفورزدایی شود.

رعایت پیوست فرهنگی در تمام پروژه های استان البرز نیز درخواستی بود که از سوی علی حدادی نماینده مردم طالقان، نظرآباد ،ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در آیین روز فرهنگی شهر هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ مطرح شده بود.

وی در این نشست مسایلی از جمله اعتبارات محرومیت زدایی برای شهرستان های غرب استان البرز در نظر گرفته شده و در انتظار ابلاغ آن هستیم تا بسیاری مشکلات این مناطق مرتفع شود.

فوت یک البرزی بر اثر گاز منواکسید کربن خبر ناخوشایندی بود که در آخرین روز هفته بر روی خروجی ایرنا مرکز البرز قرار گرفت.

به گفته مهدی سمیعی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نشت گاز منواکسید کربن در کرج یک نفر را به کام مرگ کشاند.

و آخرین و مهم ترین خبر هفته گذشته در استان البرز به خطبه های نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج برمی گردد.

وی در بخشی از خطبه های خود به مساله برجام اشاره و عنوان کرده بود که اصرار آمریکایی ها بر توافق موقت را ناشی از عدم اعتقاد آنها به برجام عنوان کرد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟