هوای کردستان در هفته جاری پایدار است


هوای کردستان در هفته جاری پایدار است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: هوای استان در هفته جاری پایدار است و پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

علی پناهی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای استان در هفته جاری بیشتر ساعات آفتابی است و در برخی از مواقع رشد پوشش ابر و افزایش آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: در این مدت دمای هوای استان تمایل به افزایش دارد و به صورت میانگین حدود ۲ تا سه درجه بیشتر می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز پنج هفته جاری موج بارشی وارد استان می‌شود که شرایط بارشی آن تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار و روستای سراب شهرک در دهگلان با دمای منفی ۹ درجه سردترین و شهرهای مریوان و سروآباد با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی سه و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری