نماینده مجلس: تهران گران ترین پایتخت املاک دنیاست/ باید جلوی قیمت گذاری های نجومی ایستاد


نماینده مجلس: تهران گران ترین پایتخت املاک دنیاست/ باید جلوی قیمت گذاری های نجومی ایستاد

مجلس به دنبال این است تا علاوه بر قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، از افرادی که املاک متعدد نیز دارند مالیات بر سرماهی اخذ کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امروز بخشی از املاک تهران از سوی کارشناسان قیمت گذاری شود، نرخ تعیین شده یک دهم نرخی است که در بازار عرضه می شود.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قیمت گذاری های نجومی در بازار مسکن بیان کرد: متاسفانه بر اساس آمار و ارقام گران ترین پایتخت جهان در بحث مسکن، شهر تهران می باشد. عده ای که در بازار بورس بخشی از سرمایه خود را از دست داده اند امروز مابقی سرمایه خود را با نگاه سرمایه ای به بازار مسکن آورده اند. بنگاه های املاک نیز نقش موثری در قیمت گذاری های نجومی املاک به ویژه در شهر تهران دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر امروز بخشی از املاک تهران از سوی کارشناسان قیمت گذاری شود، نرخ تعیین شده یک دهم نرخی است که امروز در بازار عرضه می شود. تعداد خاصی از بنگاه ها که بعضا خودشان با صاحبان املاک در ارتباط هستند به این قیمت گذاری های نجومی روی آورده و نرخ در سراسر بازار برهم می ریزند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم خانه ای که ساخته می شود به ویژه در تهران چندین برابر گران تر از نرخ تمام شده در بازار عرضه می شود. قیمت زمین نیز سربه فلک کشیده و با ادامه این روند نرخ گذاری قطعا یک کارمند یا یک کارگر در شهر تهران هیچ وقت نمی تواند صاحب خانه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروز عده ای بخصوص که صاحبان املاک متعدد هستند به صورت صوری دربازار قیمت گذاری کرده و روند رشد روزانه قیمت ها را رقم می زنند. مجلس به دنبال این است تا علاوه بر قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، از افرادی که املاک متعدد نیز دارند مالیات بر سرماهی اخذ کند.

وی افزود: باید جلوی عده ای خاص که قیمت ها را به صورت حباب بالا می برند ایستاد و هم دولت و هم مجلس باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد. افزایش نجومی قیمت املاک در تهران زمینه ساز افزایش قیمت ملک در سایر کلانشهر ها و شهر های کشور می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق