24 دانش آموز پژوهشگر در البرز تجلیل شدند


24 دانش آموز پژوهشگر در البرز تجلیل شدند

کرج - ایرنا - 24 دانش آموز پژوهشگر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با شعار« پژوهش مدرسه ای-پشتیبان ایران قوی» روز شنبه در استان البرز تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این آیین به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به نمایندگی از مجموع ۲۴ دانش آموز برگزیده به ۹ دانش آموز لوح تقدیر و هدیه اهدا شد.

دانش آموزان پژوهنده برتر کشوری به نام های فاطمه قیداری از متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با عنوان بررسی تاثیر عوامل محیط فضایی بر روی تعداد رخداد تصادفات در کل کشور و آترینا نیساری کلاس دوم ابتدایی از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزیده شاهنامه خوانی تجلیل به عمل آمد.

نازنین زهرا شورگشتی دانش آموزان پژوهنده برتر استانی است که در پایه هشتم دوره اول متوسطه مدرسه شهید فلاحی کرج تحصیل می کند ، وی ارائه طرح کنترل تراکم بیوآیروسولهای زیستی به کمک نانو ذرات سنتز شده بر پایه اسانس ۲ گیاه چای سبز و اکالیپتوس رتبه اول کشوری در جشنواره نانو تکنولوژی را کسب کرده است .

باران نصیری دانش آموز کلاس هشتم فرزانگان ۲ کرج با عنوان طرح ساخت گلدان زیست تخریب پذیر، پارسا فرخی کلاس دوازدهم در رشته ریاضی از استعداد های درخشان شهید سلطانی سه با طرح بالشت طبی با ارتفاع متغییر و ژینا کریمی یازدهم تجربی از دبیرستان دولتی عترت و نرگس طالبی یازدهم رشته تجربی از دبیرستان دولتی اهل بیت فعال در پروژه و پژوهش های مربوط به تکنیک های آزمایشگاهی از آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برتر استانی شناخته شدند.

آرین کریمی دانش آموز پایه دهم مدرسه سلطانی شهرستان ساوجبلاغ با کسب رتبه دوم کشور در جشنواره علمی پژوهشی بخش ترن افزار، رتبه اول منطقه در جشنواره نوجوان خوارزمی در بخش دست سازه و طراح چندین سایت و نرم افزار در مدارس استان و از شهرستان نظرآباد هم محمد حسام کرمی متوسطه دوم پایه دوازدهم با طرح پژوهشی نایژک، طرحی برای مقابله با سیلاب ها برگزیده استانی شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: لذت یافتن در پژوهش به قدری بالا است که باید آن را با سوق دادن دانش آموزان به سمت مطالعه کردن و پرسش کردن تقویت کنیم.

سالار قاسمی از دوره دانش آموزانی به عنوان مهمترین و بهترین زمان برای یادگیری و پژوهش یاد کرد و افزود: پژوهش کردن خوب دیدن، خوب شنیدن و توجه کردن را به فرد یاد می دهد.

وی تصریح کرد: دانش آموزی در مسیر پژوهش حرکت می کند که اهل مطالعه کردن باشد.

وی ادامه داد: واکسن کووید ۱۹ داخلی نیز حاکی از پژوهش است که توسط نخبگان و دانشمندان کشور مورد تحقیق ، آزمایش و تولید قرارگرفت.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز اظهارداشت: ۳۲ هزار و ۲۰۴ نفر در رقابت های معلم و دانش آموز پژوهنده مدارس این استان شرکت کردند.

رحمان درکی خاطرنشان کرد: پژوهش در کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت نقش تاثیرگذاری دارد که این مهم در سال های اخیر مورد توجه معلمان و دانش آموزان این استان قرارگرفته است.

با بیان اینکه آثار سه هزار و ۵۰۴ نفر در مرحله منطقه ای برتر شد،عنوان کرد: پس از ارزیابی داوران ۱۸۳ اثر از معلمان ، ۳۲ اثر از دانش آموزان و ۱۰ معلم پژوهشگر منتخب استانی شدند.

وی تصریح کرد: در مسابقه پوستر پژوهشی در مرحله استانی نیز ۸۷ نفر موفق به کسب رتبه برتر شدند.

درکی ادامه داد: برای پنجمین سال متوالی است که معلمان و دانش آموزان البرز رتبه برتر کشوری را در حوزه پژوهش آموزش و پرورش ازان خود می کنند.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!