نگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای


نگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) رانا‌ پلاس سقف شیشه ای به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده رانا معمولی محسوب می‌شود که ایران خودرو برای آن تغییرات فنی و ظاهری جدیدی را در نظر گرفت. در ادامه با مزایای این خودرو آشنا می‌شویم. رانا که به عنوان دومین محصول ملی ایران خودرو محسوب می‌شود همواره از نظر سطح پیشرانه، کیفیت و... نوشته نگاهی به نقاط قوت و...

رانا‌ پلاس سقف شیشه ای به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده رانا معمولی محسوب می‌شود که ایران خودرو برای آن تغییرات فنی و ظاهری جدیدی را در نظر گرفت. در ادامه با مزایای این خودرو آشنا می‌شویم.

رانا که به عنوان دومین محصول ملی ایران خودرو محسوب می‌شود همواره از نظر سطح پیشرانه، کیفیت و امکانات توانسته به عنوان یک سدان نسبتا اقتصادی به نیاز مشتریان پاسخ دهد و فروش خوبی را برای این خودرو به همراه داشته باشد. در همین راستا ایران خودرو اخیرا نسخه پلاس آن را با موتور جدید TU5P و گیربکس جدید 6 سرعت دستی به همراه امکانات جدید و سقف شیشه ای به بازار عرضه کرد تا بتواند نگاه مشتریان بیشتری را جلب کند. در ادامه شما را با مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای آشنا خواهیم کرد.

مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای

رانا پلاس سقف شیشه ای در بخش‌های مختلف یک گزینه مناسب برای مصرف‌کنندگان واقعی خودرو به ویژه خانواده‌ها محسوب می‌شود. این خودرو به یک موتور جدید TU5P مجهز شده که از نسخه قبل 8 اسب بخار قدرت بیشتری را تولید می‌کند. به طور کلی این پیشرانه قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند.

نگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه اینگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای

همچنین رانا پلاس سقف شیشه ای برای انتقال قدرت به یک گیربکس 6 سرعت دستی جدید و اختصاصی ایران خودرو مجهز شده که آن را به نخستین و تنها محصول مجهز به این گیربکس در بازار تبدیل کرده است. رانا پلاس به کمک این گیربگس قادر است در سرعت‌های بالا با یک دنده بیشتر بهره‌وری بیشتری را ارائه دهد و مصرف سوخت آن نیز به صورت ترکیبی از نسخه قبلی کاهش پیدا کند. ضمن اینکه این گیربگس باعث افزایش نرمی رانندگی و شتاب‌گیری اولیه می‌شود.

نگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه اینگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای

سقف شیشه ای یکی دیگر از مزایای این خودرو محسوب می‌شود. در واقع ایران خودرو برای رانا پلاس یک سقف شیشه ای ویژه را در نظر گرفته که در تست‌های ایمنی موسسه‌های معتبر اروپایی توانست استاندارد ECE R43 را دریافت کند و به یک آپشن کاملا استاندارد برای این خودرو تبدیل شود. سقف تمام شیشه ای به جای سانروف‌های معمولی یا سقف فلزی باعث خواهد شد تا نور بیشتری به داخل کابین وارد شود و دید راننده و سرنشینان را نیز افزایش یابد. همچنین این سقف از لحاظ طراحی ظاهری خودرو نیز باعث افزایش جذابیت می‌شود.

نگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه اینگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای

طول رانا پلاس به حدود 4.3 متر و فاصله محوری آن نیز به 2445 میلی‌متر می‌رسد که چنین ابعادی باعث شده سرنشینان به فضای مناسبی دسترسی داشته باشند. همچنین فضای بار 400 لیتری آن نیز رقم قابل قبولی در میان سایر خودروهای این کلاس محسوب می‌شود که حتی برخی از آنها حدود 70 تا 100 لیتر فضای بار کمتری را ارائه می‌دهند.

سدان‌های جدید در بازارهای مختلف در این کلاس معمولا دارای ظرفیت مخزن سوخت حدود 40 تا 45 لیتری هستند، در حالی که ایران خودرو برای رانا مخزن سوخت 50 لیتری را در نظر گرفته است که با توجه به مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر به ازای هر 100 لیتر می‌تواند گفت این باک کاملا مناسب یک خودرو خانوادگی است.

نگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه اینگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای

ایران خودرو علاوه بر بهبود سطح فنی و ظاهری برای رانا پلاس سقف شیشه ای یک سیستم جدید برقی فرمان را نیز در نظر گرفته است که طی رانندگی در سرعت‌های پایین آسانی بیشتر و در سرعت‌های بالا ایمنی بیشتر را به همراه دارد. همچنین سفتی فرمان با توجه به سرعت تغییر می‌یابد. رانا پلاس سقف شیشه ای به عنوان یک خودرو میان‌رده از لحاظ قیمتی در سطح متوسطی قرار دارد، اما امکاناتی در سطح خودروهای رده بالا مانند دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک یا تارا اتوماتیک را ارائه می‌دهد.

نگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه اینگاهی به نقاط قوت و مزایای رانا‌ پلاس سقف شیشه ای

از امکانات رانا پلاس سقف شیشه ای می‌توان به نمایشگر دمای محیط، عایق صداگیر در موتور، جلوآمپر دیجیتال، آینه‌های طرح جدید برقی راهنمادار، رینگ 14 اینچی فولادی، سیستم تهویه مطبوع دستی، ترمز کاسه‌ای در عقب و ترمز دیسکی در جلو اشاره کرد.

ایران خودرو برای این سدان ملی خود آپشن‌های مهم دیگری چون کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی از طریق کلیدهای روی فرمان را نیز در نظر گرفته است. از سایر ویژگی‌های این خودرو نیز می‌توان به صندلی‌های مشابه پژو با روکش جدید اشاره کرد. این خودرو در بخش ایمنی نیز از سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS و دو کیسه هوا بهره می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد