توضیح حماس درباره انفجار دیشب در لبنان


توضیح حماس درباره انفجار دیشب در لبنان

حماس اعلام کرد حادثه در پی اتصال برق در یکی از انبارها که در آن تعدادی کسپول اکسیژن برای بیماران مبتلا به کرونا وجود داشت، رخ داده است.

توضیح حماس درباره انفجار دیشب در لبنان

به گزارش راهبرد معاصر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ارتباط با انفجار دیشب در یکی از انبارهای متعلق به این جنبش در لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

رسانه‌های خبری در واپسین ساعات روز گذشته از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در اردوگاه آورگان فلسطینی به نام «البرج الشمالی» واقع در جنوب لبنان خبر دادند.

حماس اعلام کرد که این حادثه در پی اتصال برق در یکی از انبارها که در آن تعدادی کسپول اکسیژن برای بیماران مبتلا به کرونا و مواد اولیه برای مبارزه این ویروس وجود داشت، رخ داده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه اطلاعات را پس از تحقیق و بررسی دقیق محل حادثه به دست آورده، اضافه کرد که آتش‌سوزی به بخشی از اموال موجود خساراتی وارد کرده؛ اما این خسارت‌ محدود بوده است.

حماس در ادامه این بیانیه ضمن ابراز همدردی با افرادی که در پی حادثه مجروح شدند، به آگاهی و مسئولیت‌پذیری فلسطینیان حاضر در لبنان و اردوگاه البرج الشمالی درود فرستاد.

این جنبش همچنین اقدام برخی منابع در منحرف کردن افکار عمومی و انتشار اخبار دروغ درباره علت وقوع آتش‌سوزی و نشر اخبار کذب و بی‌اساس مبنی بر کشته شدن ده‌ها نفر در پی این حادثه را محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان بیانیه خود از جامعه لبنان و مراکز پزشکی و امدادی این کشور که بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کردند، تشکر و قدردانی کرد.

اعلام در حالی صورت می‌گیرد که برخی منابع خبری دیشب مدعی شده بودند که انفجار در یکی از انبارهای تسلیحات متعلق به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در جنوب لبنان رخ داده و در پی آن‌ها تعدادی کشته شده‌اند.

شبکه خبری «الجزیره» دیشب به نقل از خبرنگار خود در لبنان گزارش داده بود که پی این انفجار، ده نفر مجروح شده‌اند.

لحظاتی پس از وقوع آتش‌سوزی الجزیره خبر داد که نیروهای امدادی لبنانی موفق شدند آتش را مهار و آن را خاموش کنند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!