از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان


از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا 20 آذر نسبت به پوشش رویدادها اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری، لایحه رتبه‌بندی معلمان، نوسازی مدارس کشور، پیوستن 110 فروند شناور به نیروی دریایی سپاه و انفجار مین در بازارچه مرزی پرویزخان اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، زیست محیطی و گردشگری پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به "آقای رییس‌جمهور شماره‌ام را بنویس! "، "منطقه ویژه اقتصادی بانه دریچه‌ امیدی برای رونق تولید و اشتغال"، "سیلی سرخ کرونا بر صورت گردشگری خراسان رضوی"، "پروژه‌های نیمه کاره قزوین، چشم انتظار سفر رییس جمهور"، "تالابهای آذربایجان غربی میزبان پرندگان مهاجر می شوند؟ "، "دلارهایی که کرونا در مرز آستارا به باد داد" و "دغدغه تنها چولی‌باف خراسان شمالی از خاموشی چراغ این هنر" اشاره کرد.

گروه استانها نیز با انتشار گزارشی با عنوان تداوم سفرهای استانی با محور اقدام برای رفع بیکاری و مدیریت منابع آب به بررسی سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به برخی از استانهای کشور در هفته گذشته پرداخته است. در این گزارش سخنان و اقدامات دولتمردان در سفر به استان‌های لرستان، کرمان، خراسان شمالی، قم، البرز، تهران، همدان، سمنان، اردبیل و خراسان رضوی مورد واکاوی قرار گرفته است.

این گروه همچنین در گزارش دیگری، جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز شنبه، بیستم آذر از دوباره به صفر رسیدن شمار شهرستان‌های قرمز با عبور کشور از موج پنجم کرونا خبرداد و اینکه پس از گذشت ۴۶۰ روز، مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲ هزار نفر رسیده است.

از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

مرکز ایرنا در شیراز هم در خبری به نقل از معاون وزیر جهادکشاورزی از متخصصین دانشگاه خواست که فکری برای تغییر اقلیم کشور کنند. وی خاطرنشان کرد که تغییر اقلیم مشکلات جدی را برای کشور بوجود آورده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس هم در گفت وگویی با مرکز ایرنا در این شهر از بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی در هفته جاری خبر داد. این طرح بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی و در راستای بهبود سطح معیشت معلمان و ارتقای شایستگی حرفه‌ای آنان به مجلس ارائه شده است.

معاون برنامه ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اراک خبر داد که ۹۰۰ هزار هکتار زمین برای مسکن محرومان در اختیار دولت قرار گرفته است. به گفته وی این آمادگی در استان‌ها وجود دارد که به‌صورت رایگان زمین به‌منظور ایجاد مسکن اقشار ضعیف جامعه در اختیار محرومان قرار گیرد.

این مرکز همچنین در گفت وگوی دیگری با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور به نقل از وی اعلام کرد که ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و توسعه مدارس کشور اختصاص یافت. ۷ هزار میلیارد تومان از این میزان اعتبار تاکنون تخصیص یافته و جذب بقیه در دست پیگیری است.

امروز از بندرعباس هم خبر رسید ۱۱۰ فروند شناور به نیروی دریایی سپاه پیوست. این شناورها که به همت متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده‌اند، قابلیت عملیات‌های دریایی از سواحل مکران و دریای عمان تا دهانه اروند را در خلیج فارس دارند. سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران که در این مراسم حضور داشت تاکید کرد که شناورهای پیشرفته دریایی در زمینه های برد، سرعت و دقت توان دفاعی کشور را بالا می برند.

از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

فرمانده هوانیروز ارتش نیز در آیین معارفه فرمانده جدید پایگاه سوم هوانیروز کرمان عنوان کرد که تحریم باعث شده در بعد اقتدار نظامی همه بخش ها از جمله تاسیسات و زیرساخت ها، بخش موشک، هوانیروز و غیره رشد بسیار فزاینده ای داشته باشیم.

از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل پرستاران کرمان اعلام کرد که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود. به گفته وی حوزه نظام تعرفه گذاری برای خدمات پرستاری است که ۱۵ سال قبل یک قانون در این زمینه تصویب شد اما اجرایی نشده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز از کشف بیش از ۲۴هزار تن فولاد و سیمان احتکار شده در بندرعباس خبر داد. مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و پس از حدود یک ماه کار اطلاعاتی انباری حاوی این اقلام در جاده اسکله شهید رجایی بندرعباس شناسایی کردند.

از شیراز هم خبر رسید که استاندار فارس تاکید کرده که مصوبات سفر رئیس جمهوری با جدیت دنبال می‌شود. در این سفر ۱۱۰ مصوبه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در زمینه‌های آب و فاضلاب، فرهنگی، ورزشی، حمل و نقل، انرژی، گردشگری، محرومیت زدایی و بهداشت و درمان به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نیز در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد که ۲۵ هزار دانش آموخته کشاورزی در این استان بیکارند. وی تاکید کرد که باید از ظرفیت دانش آموختگان کشاورزی در کشور برای توسعه کشاورزی دانش پایه استفاده شود.

از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

۱۰ هکتار از اراضی تالاب میانگران ایذه در آتش سوخت. این عنوان خبری بود که رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه آن را اعلام کرد. به گفته وی احتمال می رود سهل انگاری بهره برداران محلی، شکارچیان یا بازدیدکنندگان از تالاب علت این آتش سوزی باشد. بخاطر شرایط موجود در تالاب، عملیات خاموش کردن آتش به سختی انجام شد.

از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

مدیرکل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در نشستی مجازی نقش مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت کردستان بر تقویت ماموریت‌گرایی در دانشگاه های کشور تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد که وزارت علوم برای ریشه‌یابی و حل مسایل استان‌ها نیازمند همکاری و حمایت استانداران و دیگر مجموعه‌های مدیریتی است.

زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا شهر تهران هم که در آیین تجلیل از پرستاران شرکت کرده بود، اعلام کرد که ۹هزار پرستار دچار عوارض طولانی و فرسایشی کرونا هستند. به گفته وی بیش از ۱۴۵هزار پرستار از روزهای آغاز کرونا تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۵۵ شهید هم تقدیم ملت ایران کرده‌اند.

از مرکز ایرنا در کرمانشاه هم خبر رسید انفجار مین انگشت کارگر بازارچه مرزی پرویزخان را قطع کرد. فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد که در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد اصابت دست این فرد به مین هنگام نشستن روی زمین باعث انفجار شده است.

فرماندار شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا در کرمانشاه خبر منتشر شده مبنی بر بازگشایی فعالیت کوله‌بری سوخت در این شهرستان را تکذیب و آن را قاچاق تلقی کرد. هم اکنون واردات و صادرات اقلام اعلامی در بازارچه مرزی شیخ صالح این شهرستان به صورت قانونی در جریان است.

این مرکز همچنین با انتشار فیلمی درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان مصدوم کرمانشاهی حادثه تصادف مینی‌بوس اطلاع رسانی کرد. از ۱۸ دانش‌آموز مجروح حادثه تصادف مینی‌بوس روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه در کرمانشاه، غیر از چهار نفر مابقی پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند و افراد بستری نیز وضعیت خوبی دارند و به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شوند. این گزارش را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در جلسه پیگیری مصوبات سفر به مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ تاکید کرد که سرعت آواربرداری در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ چهار برابر شود. وی اقدامات انجام شده در راستای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ را ناکافی و پیشبرد امور را کُند ارزیابی کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز اعلام کرد که تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به ۳۳۱ بال رسید. پایش تالاب میقان، سدها و آبگیرهای استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تا عادی شدن شرایط از سوی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه دارد.

از پیوستن 110شناوربه نیروی دریایی سپاه تا بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

از مشهد هم خبر رسیده که کتابخانه آستان قدس رضوی دسترسی به نیم میلیارد منبع دیجیتال را فراهم‌کرده است. به گفته رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در بخش نشریات یکی از غنی ترین آرشیوهای مطبوعات و نشریات کشور در اختیار آستان قدس با حدود ۴۰ هزار نسخه است، که تاکنون ۹۸۷ عنوان نشریه آن دیجیتال‌سازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس