طرح کنترل هوشمند کرونا در فارس اجرایی می‌شود


طرح کنترل هوشمند کرونا در فارس اجرایی می‌شود

شیراز- ایرنا- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پس از ایجاد محدودیت همگانی به طرح کنترل هوشمند کرونا رسیده‌ایم که این طرح نیز از روز یکشنبه طی پنج مرحله و در پنج هفته در استان فارس انجام خواهد شد.

اسماعیل محبی‌پور، روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، هدف از اجرای این طرح را مدیریت کنترل و مبارزه با بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات برخط در بستر سامانه امید دانست و افزود: طرح مذکور با صیانت از سلامت شهروندان زمینه را برای فعالیت اقشار مختلف مردم در محیطی امن و سالم فراهم می‌سازد.
او ادامه داد: هم‌اینک شاهد رسیدن سویه جدید کرونا به کشورهای همسایه هستیم و با توجه به مراودات این کشورها با کشورمان و به ویژه استان فارس ضرورت دارد که در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تزریق واکسن نیز با جدیت دنبال شود.
وی، ارکان اصلی طرح کنترل هوشمند کرونا را واکسیناسیون و غربالگری در سه محور خدمت‌دهندگان، خدمت‌گیرندگان و محیط خدمت داست و بیان کرد: این طرح در سراسر کشور به طور هماهنگ اجرا می‌شود که در فاز نخست آن تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران مشمول اجرای آن هستند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: مراجعان و شاغلان مراکز خدماتی ملزم به داشتن گواهی دو دز واکسن با ارائه کارت واکسن یا ارائه آزمایش PCR منفی در فاصله هر ۱۵ روز یکبار برای مراجعه به مراکز خدماتی هستند و در غیر این صورت اجازه حضور نخواهند داشت که برای آنها غیبت لحاظ خواهد شد و یا باید از مرخصی استحقاقی استفاده کنند.
محبی پور افزود: به شهروندان و مراجعانی هم که واکسن نزده باشند و هیچگونه خدماتی ارائه نخواهد شد.
وی، در خصوص تکالیف دستگاه‌های اجرایی در این طرح نیز گفت: مسئول اجرای این طرح روسا و مدیران دستگاه‌ها هستند و همچنین، اطلاعات، انتظامات و دژبانی‌ها باید در این باره توجیه شوند و حراست‌ها و بازرسی‌ها هم براساس تکالیفشان، اعمال نظارت خود را تقویت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، از دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز خواست که ارزیابی مجددی از روند واکسیناسیون انجام دهد تا چنانچه نیاز به افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و فعالیت آنها است این اقدام به سرعت عملی شود.
محبی پور گفت: بر اساس آخرین ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی، ۱۵ درصد جمعیت استان تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند و ضروری است این افراد به این مهم اقدام کنند ضمن اینکه شناسایی این افراد نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
وی، ایجاد امنیت جمعی را مشروط به هماهنگی و همکاری همه مردم دانست و اضافه کرد: کمیته ‌های ۱۱ گانه ستاد مبارزه با کرونا فعال است تا فاز به فاز طرح کنترل هوشند کرونا را پیش بریم.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، وضعیت فارس از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن را در مقایسه با کل کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در استان فارس در تزریق دز سوم کمی عقب هستیم و ضروری است مردم موضوع را جدی‌ بگیرند و برای تزریق دز سوم به مراکز مراجعه کنند.
وی گفت: پس از تزریق دز سوم توسط شهروندان، این امکان فراهم خواهند شد که بسیاری از محدودیت‌ها رفع شود.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواست که در خصوص طرح کنترل هوشمند کرونا اطلاع‌رسانی دقیق و کافی به مردم را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !