بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب سخت افزار، بررسی سازگاری قطعات و اسمبل کامپیوتر


بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب سخت افزار، بررسی سازگاری قطعات و اسمبل کامپیوتر

برای انتخاب سخت‌افزار، بررسی سازگاری قطعات با یکدیگر و اسمبل کامپیوتر، ابزارهای آنلاین مفیدی وجود دارد که می‌تواند به بسیاری از کاربران در انتخاب کامپیوتر جدید خود، کمک کند.

برای انتخاب سخت‌افزار، بررسی سازگاری قطعات با یکدیگر و اسمبل کامپیوتر، ابزارهای آنلاین مفیدی وجود دارد که می‌تواند به بسیاری از کاربران در انتخاب کامپیوتر جدید خود، کمک کند.

انتخاب سخت‌افزارهای مختلف و سر هم کردن یک کامپیوتر شخصی آن‌قدرها که از دور به نظر می‌رسد، کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و حتی بعضی از افراد، جمع‌آوری قطعات و ساخت یک کامپیوتر کامل با آن را به «بازی لِگو برای بزرگسالان» تشبیه می‌کنند؛ اما به هر حال، با توجه به گستردگی زیاد گزینه‌ها، انواع مختلف قطعات و بحث سازگاری آن‌ها با یکدیگر، این کار برای افراد تازه‌وارد مقداری ترسناک به نظر می‌رسد.

ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که فرایند انتخاب قطعات، چک کردن سازگاری آن‌ها با هم و ساخت کامپیوتر را آسان‌تر کرده و به افراد علاقه‌مند در این زمینه کمک می‌کنند. این ابزارها قطعاً بی‌نقص نیستند؛ اما می‌توانند یک گزینه‌ی خوب برای کاربرانی باشند که تخصص کافی در انتخاب قطعات ندارند و به دنبال منابعی هستند که بتوانند از آن برای انتخاب سخت‌افزارهای جدید و ساخت یک کامپیوتر کامل، ایده‌‌برداری کنند. در این مطلب مجموعه‌ای از بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب، بررسی سازگاری و اسمبل قطعات سخت افزاری را به شما معرفی می‌کنیم.

PCPartPicker
وب‌سایت PCPartPicker را می‌توان یکی از بهترین و مهم‌ترین ابزارها برای انتخاب قطعات کامپیوتر دانست. کافی است یک قطعه مثل پردازنده یا مادربرد را انتخاب کنید و به انتخاب قطعات سازگار با آن‌ها از بین پایگاه داده‌ی عظیم PCPartPicker پرداخته و مجموعه‌ی قطعات خود را کامل کنید. اگر ترس از این دارید که کارت گرافیک گران‌قیمتی که قصد خرید آن را دارید، در محفظه‌ی کیسی که تهیه می‌کنید، جا نشود، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند. ضمن اینکه الزامی برای شروع کردن از یک قطعه‌ی خاص وجود ندارد؛ می‌توانید یک کیس، درایو نوری یا هر قطعه‌ی دیگر را ملاک سازگاری اولیه‌ی خود قرار دهید.

بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب سخت افزار، بررسی سازگاری قطعات و اسمبل کامپیوتر

این وب‌سایت به‌طور پیش‌فرض، پایین‌ترین قیمت موجود در فروشگاه‌های محبوب جهانی را به شما نشان می‌دهد تا برای تهیه‌ی قطعه از بازار نیز مشکلی نداشته باشید. البته طبیعتاً نباید انتظار داشته باشیم فروشگاه‌های آنلاین کشور ما جزء لیست فروشگاه‌های PCPartPicker باشند؛ در نتیجه این قابلیت تنها برای کاربرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند یا امکان خرید از فروشگاه‌های جهانی را دارند، مفید است.

با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند مجموع قیمت تمام شده برای کلیه‌ی قطعاتی را که انتخاب کرده، مشاهده و اقدام به خرید آن‌ها کند. ضمن اینکه امکان مقایسه‌ی قیمت قطعات و هشدار در مورد وضعیت سازگاری آن‌ها با یکدیگر نیز وجود دارد. حتی اگر با تمام این امکانات، باز هم از انتخاب قطعه برای سیستم آینده‌تان هراس داشته باشید، می‌توانید از مشخصات کامپیوترهای آماده‌ای که این سایت همراه با راهنمای سر هم کردن آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد، استفاده کنید.

Logical Increments
اگر به دنبال یک راه حل سریع و ساده‌تر برای ساخت کامپیوتر خود هستید، Logical Increments می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. جدول کامل و همیشه بروز این وب‌سایت، پیشنهادهای خوبی برای هر بازه‌ی قیمتی و رده‌ی کارایی مورد انتظار از سیستم در اختیار شما قرار می‌دهد. با کمک این جدول عالی، علاوه بر دسترسی سریع به لیست قطعات سازگار با هم، قیمت تک‌تک آن‌ها و جمع هزینه‌ی مورد نیاز برای تهیه‌ی آن‌ها (البته در فروشگاه‌های جهانی)، می‌توانید به بررسی بصرفه بودن ارتقای هریک از قطعات روی سیستم حاضرتان بپردازید. ضمن این که در قسمت پایین‌تر از این جدول، بخش جمع و جور اما بسیار کاربردی برای معرفی و توضیح در مورد هر یک از قطعات و نکات مهم در مورد آن‌ها قرار دارد.

بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب سخت افزار، بررسی سازگاری قطعات و اسمبل کامپیوتر

البته ممکن است جمع قطعاتی که در هر سطر از این وب‌سایت به عنوان یک رایانه‌ی کامل معرفی می‌شود، دقیقاً آن چیزی نباشد که بخواهید تهیه کنید؛ اما می‌توانید این لیست را به عنوان یک مبنای خوب و مطمئن استفاده کرده و سیستم کامپیوتری جدید خود را با ایده گرفتن از قطعات معرفی‌شده، انتخاب کنید.

CamelCamelCamel
این وب‌سایت، ابزار ویژه‌ای برای استفاده‌ی افرادی که قصد جمع‌آوری قطعات و ساخت یک کامپیوتر شخصی را دارند، نیست؛ اما مطمئناً می‌تواند ابزار بسیار کارآمدی برای آن‌ها باشد. صرفه‌جویی در هزینه همیشه یکی از موارد اصلی در تهیه‌ی چندین قطعه است و CamelCamelCamel در این زمینه می‌تواند کمک کند.

با این ابزار می‌توانید قطعه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و نمودار قیمت نو و دست‌دوم آن را در فروشگاه آمازون و سایر فروشگاه‌های معتبر (که البته به عنوان فروشگاه‌های ثالث 3rd Party در نمودار معرفی می‌شوند) مشاهده کرده و در مورد این که چه زمانی مناسب خرید آن قطعه است، تصمیم بهتری بگیرید. امکان فعال کردن هشدار برای یک قطعه نیز در آن وجود دارد که باعث می‌شود وقتی آن قطعه در آمازون موجود شد، به شما اطلاع داده شود. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، این ابزار نیز بیشتر برای کاربران خارج از کشور یا افرادی است که امکان تهیه قطعه از فروشگاه‌های مذکور را دارند.

بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب سخت افزار، بررسی سازگاری قطعات و اسمبل کامپیوتر

تا کمی پیش‌تر، این ابزار نمودار اختصاصی قیمت در فروشگاه Newegg و امکان هشدار در آن را نیز در اختیار کاربر قرار می‌داد اما اخیراً به دلیل عدم همکاری Newegg، این امکان فقط به وب‌سایت آمازون محدود شده است.

YouTube
شاید کم‌تر موضوعی وجود داشته باشد که استفاده از YouTube در آن فایده‌ای نداشته باشد. ترسناک‌ترین قسمت جمع کردن یک کامپیوتر برای بسیاری از افراد، نحوه‌ی سر هم کردن فیزیکی (اسمبل) قطعاتی است که به درستی و با دقت تهیه کرده‌اند. محتویات متنی بسیار زیادی در سراسر اینترنت و حتی همراه با خودِ قطعات وجود دارند؛ اما برای یک تازه‌کار، مطمئناً مشاهده‌ی یک ویدئو از نحوه‌ی نصب پردازنده و خنک‌کننده‌اش روی مادربرد، از هزار صفحه متن در مورد این کار مفیدتر خواهد بود.

PC Building Simulator
این مورد، با سایر گزینه‌ها تفاوت‌های بزرگی دارد. PC Building Simulator بر خلاف سایر موارد، یک وب‌سایت یا ابزار آنلاین نیست؛ بلکه یک بازی شبیه‌سازی عالی است که به بهترین نحو ممکن، به شما ساختن یک کامپیوتر را آموزش می‌دهد. البته طبیعتاً برای اجرای این شبیه‌ساز، نیاز به یک کامپیوتر با قابلیت‌های اولیه‌ی گرافیک سه‌بعدی خواهید داشت. اگر بخواهیم منصفانه صحبت کنیم، قابلیت‌های PC Building Simulator آن قدر مفید است که حیف دیدیم از آن در این مطلب نام نبریم.

بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب سخت افزار، بررسی سازگاری قطعات و اسمبل کامپیوتر

در این بازی که اوایل سال جاری میلادی منتشر شده است، می‌توانید قطعات مختلف با برندهای معتبر را مقایسه و انتخاب کنید، آن‌ها را خریداری کرده و سعی کنید آن‌ها را سر هم کنید. مشخصات فیزیکی و فنی قطعات در این بازی به دقت شبیه‌سازی شده و به همین دلیل، می‌توانید انتخاب‌های خود را از حیث سازگاری و هماهنگی بررسی کنید. حتی یک ابزار محاسبه‌ی بنچمارک مجازی نیز در آن وجود دارد که می‌توانید سخت‌افزاری که سر هم کرده‌اید را با آن مورد آزمون قرار دهید.

انجمن‌های گفت‌وگوی شهر سخت‌افزار
اما در بخش آخر، قصد داریم موردی را به شما معرفی کنیم که شاید برایتان ناآشنا نباشد. اگر نیاز به یک منبع فارسی برای حل مشکلات و دریافت مشاوره خرید کامپیوتر، قطعات سخت‌افزاری، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی و... نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم انجمن‌های گفت‌وگوی شهر سخت‌افزار را از دست ندهید. شما می‌توانید با استفاده از تالارهای مختلف این انجمن، مشکل خود را بازگو کرده، مقدار بودجه و سطح انتظارات خود را از قطعات جدید ذکر کنید تا کارشناسان و کاربران فروم شهر سخت‌افزار به راهنمایی شما بپردازند.

همچنین اگر شما از تخصص ویژه‌ای برخوردار هستید، می‌توانید با حضور در انجمن‌های شهر سخت‌افزار با ارائه‌ی مشاوره، به دیگر کاربران کمک کنید تا مشکل خود را رفع کنند. برای ورود به فروم شهر سخت‌افزار اینجا را کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی