تولید ربات انسان‌نمای پیشرفته با ‌قابلیت پرواز


تولید ربات انسان‌نمای پیشرفته با ‌قابلیت پرواز

محققان ایتالیایی موفق به ساخت ربات انسان‌نمای پیشرفته‌ای به نام iRonCub شده‌اند که از موتور‌های جت برای پرواز و عبور از موانع سد راه خود بهره می‌برد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، اگرچه ربات‌ها در سال‌های اخیر از محیط‌های آزمایشگاهی و شرایط کنترل‌شده به دنیای واقعی راه‌ یافته‌اند و در صنایع و برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند، اما این ربات‌ها همچنان با محدودیت‌هایی در حرکت و عبور از موانع مواجهند که این چالش، محققان ایتالیایی را به ابتکاری جدید در ساخت ربات‌ها سوق داد.

تولید ربات انسان‌نمای پیشرفته با ‌قابلیت پرواز

محققان موسسه فناوری ایتالیا (IIT) توانستند ربات انسان‌نمایی به نام iRonCub را طراحی و تولید کنند که ‌می‌تواند پرواز کند. رباتی که ظاهر آن شبیه به یک کودک طراحی و به چهار موتور جت مجهز شده است. محققان اعلام کردند که توسعه و ساخت این ربات حدود پنج سال طول کشید.

در خصوص نحوه قرارگیری موتورهای جت نیز باید گفت که دو موتور جت در قسمت پشتی و دو موتور دیگر نیز روی بازوها تعبیه شده‌اند. همچنین پاهای iRonCub نیز به پوششی مقاوم در برابر حرارت موتورهای جت پوشانده شده است.

دنیل پوچی، مدیر تیم هوش مصنوعی و مکانیکی موسسه فناوری ایتالیا معتقد است که ربات‌های انسان‌نمای پرنده ‌می‌توانند از جنبه‌های تکنولوژیکی، اجتماعی و علمی‌ بسیار مفید و کاربردی باشند به طوری که ‌می‌توان از آن‌ها در توسعه نسل جدید ربات‌های پرنده بهره برد.

به گفته این محقق، ربات‌های پرنده فعلی، قابلیت حرکتی بالایی ندارند و در شرایط جوی نامساعد، قادر به ارائه عملکرد مطلوب نیستند اما این ربات از قدرت و توان حرکتی در شرایط و موقعیت‌های مختلف برخوردار است.

این تیم تحقیقاتی معتقد است که به زودی ربات iRonCub ‌می‌تواند در حوادث و فجایع طبیعی که سالانه هزاران نفر را به کام مرگ ‌می‌کشاند، استفاده شود و جان انسان‌های زیادی را نجات دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی