جلسات شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مسجد امام رضا(ع) برگزار می‌شود


جلسات شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مسجد امام رضا(ع) برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: جلسات شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان تهران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد امام رضا (ع) (واقع در تهران، شهرک اکباتان) را با تلاش هیئت امنا به مرکز توسعه کتابخوانی در شهرک اکباتان تبدیل کرده ایم، اظهار کرد: کتابخانه این مسجد را با تلاش اهالی این شهرک به صورت روزافزون توسعه می دهیم. ده ها جلد کتاب از تالیفاتم نیز در این کتابخانه موجود است.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) افزود: ترویج فرهنگ مطالعه میان مردم از مهم ترین کارکردهای مساجد بوده و این کاری است که مرحوم آیت الله حاج آقا رضی شیرازی در مسجد شفا انجام می داد ما نیز بر همین اساس، تلاش کردیم علاقه مردم به کتاب را به طرق مختلف در مسجد امام رضا (ع) افزایش دهیم.

وی در با بیان اینکه جلسات شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در روزهای یکشنبه و دوشنبه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد امام رضا(ع) برگزار می شود، اضافه کرد: هر سال در ایام منسوب به حضرت امیرالمومنین (ع) و امام سجاد (ع) مسابقات کتابخوانی را از محتوای همین جلسات برگزار می کنیم که همین کار هم در ترویج معارف دینی و هم کتابخوانی موثر خواهد بود.

حسینی در ادامه با بیان اینکه اگر ائمه جماعات مساجد همت کنند می توانند با وجود همه کمبود اعتبارات، مساجد را به جایگاه اصلی شان برگردانند، گفت: مساجد می توانند با یک برنامه ریزی دقیق به محور محله تبدیل شوند و برای حل مشکلات مالی نیز باید شبکه سازی مساجد و بهره مندی مساجد ضعیف تر از مساجد غنی تر و برخوردار با جدیت دنبال شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته