استاندار بوشهر: همه منابع برای تامین مالی سد دالکی بکار گرفته می‌شود


استاندار بوشهر: همه منابع برای تامین مالی سد دالکی بکار گرفته می‌شود

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: از هر منبعی که امکان داشته باشد برای تامین و پشتیبانی مالی از پروژه سد دالکی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده در بازدید از روند اجرای پروژه سد دالکی شهر ستان دشتستان افزود: برای تامین اعتبار این سد از بودجه عمومی، مصوبات سفر رئیس جمهور، تهاتر نفت و حتی فایناس خارجی بهره خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: بدلیل حیاتی و ضروری بودن این پروژه برای کشاورزان شهرستان دشتستان همه بویژه آب منطقه ای باید تلاش کند و در کنار استفاده از ظرفیت‌ها برای جذب منابع مالی کار را طبق برنامه ریزی دقیق و به فوریت انجام دهند.

محمدی زاده ادامه داد: برای اتمام کارهای نیمه تمام پروژه، بدنه خاکی، سرریز سد و سایر قسمت ها راه‌های دسترسی خودرویی را هموارتر کرده و کارها را بصورت جهادی به انجام برسانند.

وی اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی برای بودجه رقم خواهد خورد و در بحث تخصیص برای این پروژه نیز نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز اظهار داشت: با تکمیل سد بتنی دالکی که بخشی از تونل‌های انحرافی، فرازبند، حفاری بدنه و خاکبرداری آن انجام شده ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی و ۴۳۲ میلیون مترمکعب ظرفیت برداشت دارد.

محمدی بیان کرد: برای احداث این سد ۱۳۰دستگاه سنگین و نیمه سنگین و ۳۵۰ نفر نیروی انسانی بطور مستقیم و غیرمستقیم در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: طبق زمانبندی انجام شده آبگیری اولیه سد دالکی سال ۱۴۰۲و بهره‌برداری کامل از آن سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

محمدی گفت: در بودجه سال جاری ۹۰میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده است که تاکنون ۵۰میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در ششمین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر نیز نگاه ویژه ای به این پروژه شد و ۳۶۰میلیارد تومان برای آن به تصویب رسید که به پروژه تزریق خواهد شد.

استاندار بوشهر: همه منابع برای تامین مالی سد دالکی بکار گرفته می‌شود

سد مخزنی دالکی روی رودخانه‌ای به همین نام احداث و از مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهور در سال ۹۳ به استان بوشهر است که در فاز نخست این پروژه احداث فرازبند (ارتفاع ۶۰ متر و حجم خاکریزی ۵۸۰ هزار مترمکعب) تونل‌های انحراف و سامانه خروجی تونل‌های انحراف آب در دست ساخت است.

هدف از اجرای این پروژه تأمین آب مورد نیاز ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های دالکی، دهقاید، منطقه وحدتیه، بخش سعدآباد و بخشی از حقابه رودخانه حله است که با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعبی و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال در دست اجراست.

در زمان حاضر کار سد دالکی در جبهه‌های مختلف کاری در دست اجرا است و با تامین مالی انجام شده این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزکی دارد همچنین در سال گذشته آب وارد تونل و سیستم انحراف آن که از سخت‌ترین بخش‌های پروژه است اجرا و کار ساخت بدنه و خاکریزی آن آغاز شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)