350 نفر در فردیس آموزش های امدادی را فرا گرفتند


350 نفر در فردیس آموزش های امدادی را فرا گرفتند

کرج - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس اعلام کرد که برای مقابله با حوادث و امداد رسانی در مواقع اضطرار ، 350 نفر از ساکنان این شهرستان در خانه های هلال احمر آموزش های امداد و نجات را فرا گرفتند.

مهدی فدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره آموزش همگانی امداد و نجات در این شهرستان یک ماه است که شرکت کنندگان ۲۷ ساعت آموزش کمک های اولیه ، ۱۲ ساعت آموزش مهارت های پایه داوطلبی و ۱۰ ساعت آمادگی در برابر مخاطرات را می گذرانند.

وی با اشاره به نقش خانه های هلال در ایام کرونا گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا راه اندازی کارگاه های کوچک تولید ماسک و اقلام ضدعفونی کننده و توزیع آن ها بین مردم، ارائه آموزش های عمومی، راهنمایی و تشویق مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آیین ها، همکاری در طرح غربالگری در مبادی ورودی شهر و روستا و همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی به عنوان برنامه کاری در این مراکز تعریف و اجرایی شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس گفت: از مهمترین اهداف آموزش همگانی ارتقای سطح آگاهی عمومی در سوانح و فعالیت‌های بشردوستانه، کاهش آسیب پذیری برابر حوادث و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در این شهرستان است.

فدایی گفت: برای تحقق برنامه های جمعیت هلال احمر ، ۱۱ خانه هلال احمر فعال است که سه خانه هلال دیگر تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس گفت: امسال برای حمایت از افراد نیازمند و بیماران بی بضاعت ۱۳۰ میلیون تومان هزینه درمانی پرداخت شده است

وی گفت: مردم فردیس می توانند تجهیزات و لوازم پزشکی بدون استفاده در منزل را به امانات هلال احمر این شهرستان تحویل دهند تا این تجهیزات پزشکی به صورت موقت در اختیار افراد یا خانواده های نیازمند قرار گیرد.

شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !