نتیجه مذاکرات رفع تحریم، مهم‌تر از زمان آن است


نتیجه مذاکرات رفع تحریم، مهم‌تر از زمان آن است

لارستان- ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:ایران نمی‌خواهد تجربه‌های تلخ گذشته که با عدم تعهد و بدقولی طرف مقابل در تدوین توافق برجام شکل گرفت دوباره تکرار شود و برای ایران نتیجه بخش بودن مذاکرات رفع تحریم مهم تر از زمان در این مذاکره است.

حسین حسین زاده یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تجربه نشان داده که عجله و شتاب زدگی در تدوین توافق مایه ضرر و خسارت خواهد بود.

وی ادامه داد: اعضای تیم مذاکره کننده از ارعاب و تهدید و تطمیع دشمن نترسند و برای یک توافق خوب و با در نظر گرفتن منافع جمهوری اسلامی و رفع تحریم های ظالمانه تلاش کنند.

حسین زاده بیان کرد: پیشرفت و دستیابی به توافق برای ایران به معنای دستیابی و تامین حقوق و منافع ملت و لغو تحریم‌هاست.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته آنگونه که مسئولان ارشد نظام و دستگاه سیاست خارجی کشورمان اعلام کرده و فرآیند مذاکرات نیز بیانگر تاکید و اهتمام جمهوری اسلامی بر یک توافق جدی و خوب استوار است.

حسین زاده ادامه داد: ایران به دنبال پیشرفت مذاکرات و توافق خوب و جدی است، اما این پیشرفت و توافق در گرو اقدامات طرف مقابل نیز هست؛ آمریکا باید دست از فعالیت‌های مخرب خود بردارد و راهبرد فشار حداکثری را کنار بگذارد.

وی ادامه داد: غربی‌ها نیز به وعده‌های گذشته خود عمل کنند؛ آنها در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده‌اند و اینک وقت عمل است چون دوران انتظارات حداکثری و پایبندی حداقلی به توافق به پایان رسیده است.

حسین زاده گفت: ایران به دنبال لغو تحریم‌هاست، اما چنانچه در این دوره از مذاکرات محکم‌کاری نشود و متن توافق به خوبی و با دقت نوشته نشود، در قالب برجام نمی‌توان به لغو تحریم‌ها دست یافت.

وی افزود : آمریکا در این دور از مذاکرات تلاش دارد با ابزار تحریم یا گزینه‌های دیگر، ایران را وادار به امتیازدهی و تعجیل در توافق که منجر به توافق بدی خواهد شد، کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: براساس تجربیات گذشته، تهدیدات آمریکا برآمده از گزینه‌های واقعی نیست و نشان‌دهنده دست‌های خالی آن‌ها در مذاکرات است؛ آمریکا در دوره ترامپ تمام توان تحریمی خود را به کار گرفت، اما به اهدافش دست پیدا نکرد.

رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در سال‌های گذشته راه سازگاری و همزیستی با شرایط تحریم را یافته و اثرات تحریم را کاهش داده است.

وی بیان کرد: البته باید تاکید کرد که ایران به دنبال بازگشت آمریکا به برجام و مذاکرات مستقیم نیست، بلکه ایران به دنبال بازگشت آمریکا و طرف مقابل به تعهدات خود است.

حسین زاده بیان کرد: همانگونه که وزیر امور خارجه نیز بارها اعلام کرده رفع نگرانی هسته ‌ای ادعایی طرف‌های غربی با رفع کامل تحریم‌های برجامی ارتباط مستقیم دارد.

او گفت: غربی‌ها ادعا می‌کنند که درخواست‌های ایران فراتر از برجام است در حالی که مطالبات فرا برجامی آن‌ها در خصوص برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در سال‌های گذشته گره کور احیای توافق هسته‌ای بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت