معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهی


معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهی

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) مدیران خودرو اخیرا از چری تیگو 7 پرو رونمایی کرده و چیزی تا عرضه این کراس اوور چینی باقی نمانده است. بیایید نگاهی به مشخصات و امکانات آن بیندازیم. پس از مدت‌ها انتظار برای رونمایی رسمی از چری تیگو 7 پرو و ورود آن به بازار ایران، بالاخره مدیران خودرو خبر معرفی این کراس اوور... نوشته معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛...

مدیران خودرو اخیرا از چری تیگو ۷ پرو رونمایی کرده و چیزی تا عرضه این کراس اوور چینی باقی نمانده است. بیایید نگاهی به مشخصات و امکانات آن بیندازیم.

پس از مدت‌ها انتظار برای رونمایی رسمی از چری تیگو 7 پرو و ورود آن به بازار ایران، بالاخره مدیران خودرو خبر معرفی این کراس اوور چینی را داد. این خودرو به لحاظ ابعاد در کلاس خودروهایی مانند تویوتا راو 4 قرار دارد و یکی از بهترین‌ها برای بازار ایران محسوب می‌شود.

حدود چند ماه پیش شرکت مدیران خودرو، خبر عرضه چری تیگو ۷ پرو را اعلام کرد و اکنون شاهد ورود آن به بازار ایران هستیم. این خودروی جدید در مقایسه با تیگوی کنونی تغییرات زیادی داشته و با استایلی مدرن‌تر و خوش قد و قامت‌تر از راه رسیده است. در این نوشتار به بررسی مشخصات فنی و سایر قابلیت‌های چری تیگو ۷ پرو می‌پردازیم.

مشخصات کامل چری تیگو 7 پرو

معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهیمعرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهی

محصول جدید مدیران خودرو نسبت به مدل قبلی خود، صاحب ظاهری جدید و متفاوت شده است. اگر چری تیگو 8 پرو در خاطرتان باشد، باید بگوییم که زبان طراحی تیگو 7 پرو مشابه آن است. از مشخصه‌های نمای جلویی این خودرو می‌توان به جلو پنجره‌های کهکشانی و چراغ‌های کشیده اشاره کرد که چهره‌ای خاص و باشکوه به آن بخشیده است.

با وجود این که سبک طراحی چری تیگو 7 پرو کلاسیک است اما به نظر نمی‌رسد که انتقادی متوجه آن باشد و مطمئناً مشتریان را راضی خواهد کرد. چراغ‌های سه گانه با لامپ‌های LED چشم‌نواز بوده و بر جذابیت این کراس اوور چینی افزوده است.

خطوط حجمی نمای کناری ماشین طوری طراحی شده تا به بیننده القا کند تیگو 7 پرو بدنه مستحکم و عضلانی دارد. همچنین این طراحی ناخودآگاه ذهن مشتری را به سوی چابکی و ورزیدگی ماشین می‌برد. یکی از مولفه‌هایی که نمایی لوکس و مجلل به تیگو 7 پرو بخشیده، ترکیب رنگ مشکی و نوارهای کرومی فریم‌های کنار پنجره است.

از جمله آخرین تلاش‌های سازندگان برای زیبا جلوه دادن خودرو و افزودن بر جذابیت‌های بصری آن استفاده از ستون C مشکی رنگی است که لچکی شیشه کناری را با شیشه درب صندوق به صورت یکپارچه نشان می‌دهد. (طراحی این دو بخش در واقع یکپارچه نیستند.)

در مرکز چراغ‌های به هم پیوسته و مدرنی که این روزها در بسیاری از خودروها به کار می‌رود، شاهد قرارگیری لوگوی شرکت هستیم. طرز قرارگیری لوگو هماهنگی و زیبایی چراغ‌ها را به هم زده است. در کل طراحی تیگو 7 پرو محافظه‌کارانه تلقی می‌شود، اما با این حال سازندگان آن سعی کرده‌اند از مولفه‌های امروزی و اسپرت و لوکس غافل نشوند و می‌توان گفت تا حدود زیادی در این مسیر موفق بوده‌اند. در نهایت به نظر می‌رسد طراحی کلی خودرو با سلیقه مشتری ایرانی همخوانی دارد.

معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهیمعرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهی

در طراحی کابین داخلی خودرو تلاش شده تا از سبک مینیمال بهره گرفته شود. در همین راستا شاهد تعبیه نمایشگر ایستاده در مرکز داشبورد و دریچه‌های تهویه افقی هستیم. از دیگر مشخصات کابین چری تیگو ۷ پرو می‌توان به دکمه‌های پیانویی و تاچ پد تنظیمات تهویه اشاره کرد.

شاید بتوان گفت، فضای اسپرت درون کابین را مرهون استفاده از فرمان دی کات هستیم. مدیران خودرو همچنین تغییراتی در طراحی اهرم تعویض دنده الکترونیکی اعمال کرده‌اند و در کنار همه این ویژگی‌ها از پد شارژر بی‌سیم برای افزودن بر جنبه‌های نوآورانه بهره جسته‌اند. البته تیگو 7 پرو در زیر جعبه دنده فضایی را برای مشتریان قرار داده تا بتوانند لوازم همراه خود را در آن قرار دهند و در عین حال از درگاه USB و برق 12 ولت استفاده کنند.

در دو سمت صندلی‌های جلو و در مقابل کنسول استراحت آرنج، دو جا لیوانی تعبیه شده است. جنس قسمت بالایی داشبورد پلاستیک نرم بوده و قسمت‌های میانی با چرم مصنوعی پوشانده شده است. هارمونی ترکیب جنس داشبورد نیز بر کیفیت کابین افزوده است.

ساختار نشیمنگاه صندلی‌ها تقریبا مناسب ارزیابی می‌شوند و هنگام گذر از مسیرها پر پیچ و خم، بدن سرنشینان را حمایت خواهند کرد. حجم فضای صندلی‌های عقب برای سه سرنشین بزرگسال کافی است و آنها می‌توانند به راحتی جابه‌جا شوند، اما اگر دو سرنشین جلو بخواهند صندلی‌های خود را تا درجه آخر بخوابانند، آن وقت افراد حاضر در عقب با کمبود فضا مواجه می‌شوند.

صندوق عقب چری تیگو 7 پرو ظرفیتی در حدود 475 لیتر دارد که برای خودرویی در این حد و اندازه مناسب ارزیابی می‌شود. اگر خانواده‌ای 4 یا 5 نفره هستید، نیازهای شما را برطرف خواهد ساخت. در صورتی که صندلی‌های ردیف پشت را بخوابانید، فضای مورد نیاز شما به 1500 لیتر افزایش خواهد یافت.

معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهیمعرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهی

امکانات رفاهی تیگو 7 پرو

موتور 1.5 لیتری توربوشارژ، نیروی مورد نیاز چری تیگو 7 را تامین می‌کند. این موتور در بیشتر خودروهای چینی بازار به کار گرفته شده است. مدیران خودرو اعلام کرده که موتور فعلی می‌تواند تا حدود 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

جالب است که بدانید هم‌اکنون حداکثر گشتاور موتور تیگو 7 پرو از دور موتور 1750 تا 4500 rpm است که در دورهای پایین هم کشش و قدرت خوبی دارد و راننده می‌تواند با آن هنگام سبقت‌گیری حس بهتری را تجربه کند.

این خودرو در مقایسه با جعبه دنده دو کلاچه تیگو IE 7 از گیربکس CVT نه سرعته که در خودروی چری آریزو 6 بهره گرفته شده، استفاده می‌کند. مدیران خودرو مدعی است که گیربکس به کار رفته در تیگو 7 پرو در قد و قواره گیربکس‌های خودکار 6 سرعته آیسین است و کندی گیربکس‌های ضریب متغیر را نخواهد داشت. ناگفته نماند که رانندگی با این خودرو همانند چری آریزو 6 خواهد بود؛ بنابراین نباید رانندگی خسته کننده‌ای را انتظار داشت.

سیستم تعلیق با همکاری سامانه کنترل پایدار، منجر به چسبندگی مناسبی در این کراس اوور شهری شده است. علاوه بر این حرکات عرضی و گهواره‌ای کمتر شده‌اند و می‌توان انتظارات معقولی از این خودرو برای موقعیت‌های خانوادگی و روزمره داشت.

البته در کنار تمامی قابلیت‌های جذاب و چشمگیر تیگو 7 پرو باید گفت، مانورپذیری خودروهای اسپرت و کوچک را نخواهد داشت و نباید انتظار داشته باشیم که در سرعت‌های بالا چسبندگی و ثبات چنین خودروهایی را داشته باشد. برای این که تیگو 7 پرو تبدیل به خودرویی مناسب خانواده‌ها شود، سیستم تعلیق کمی نرم‌تر شده و همین امر منجر به بیشتر شدن حرکت گهواره‌ای در مقایسه با تیگو IE 7 شده است.

معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهیمعرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی و امکانات رفاهی

صفر تا صد این کراس اوور حدودا 11.5 ثانیه است و در حالی که عدد قابل قبولی محسوب می‌شود، باید گفت نسبت به مدل قبلی اندکی کاهش شتاب داشته است. شاید بتوان گفت که علت کاهش شتاب نسبت به مدل قبلی، وجود گیربکس CVT است که در مقایسه با جعبه دنده دو کلاچه عملکرد آرام‌تری دارد. این گیربکس شاید شتاب کمتری داشته اما به راننده آرامش بیشتری داده و مصرف سوخت را بهینه‌تر ساخته است.

اگر بخواهیم امکانات رفاهی این خودرو را برشماریم باید از شش عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS و EDB، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، اتوهلد، ترمز پارک برقی، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سانروف و سقف پانوراما نام ببریم.

دیگر آپشن‌های این خودرو بدین شرح است: دی لایت، اتولایت، حسگر باران، نمایشگر 10.5 اینچی لمسی داشبورد، کلاستر پشت آمپر دیجیتال، تهویه خودکار دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون سوئیچ، سیستم نشانگر فشار باد تایرها، شارژر بی‌سیم گوشی تلفن همراه، دوربین عقب و دوربین 360 درجه.

تا به این لحظه هنوز قیمت چری تیگو 7 پرو مشخص اعلام نشده اما طبق کارشناسی‌های انجام شده قیمت تخمینی این محصول باید حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان باشد. با این قیمت تیگو 7 پرو رقیبی سرسخت برای کی ام سی K7 کرمان موتور و فیدلیتی بهمن موتور یا کیا اسپورتیج خواهد بود.

در نهایت به خاطر وجوه مشترک این خودرو با سایر چری‌های بازار و ظاهر جذاب و لوکس آن، انتظار می‌رود مورد توجه خریداران قرار بگیرد. البته باید صبر کنیم و ببینیم که خودروسازان رقیب چه محصولی در چنته دارند و بعد از آن نظر نهایی را بدهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟