تامین سرانه مدارس البرز نیازمند چاره جویی است


تامین سرانه مدارس البرز  نیازمند چاره جویی است

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به کاستی های فراوان آموزشی در استان گفت: برای تامین سرانه های مختلف مدارس البرز باید چاره اندیشی کرد.

سالار قاسمی روز یکشنبه در نشست با نمایندگان مدیران آموزش و پرورش البرز افزود: مدرسه کانون تربیتی محله است که مدیر مدرسه در مرکز آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد تحول آموزش و پرورش باید در اولویت قرارگیرد،خاطرنشان کرد: مدارس البرز در زمینه فضا و سرانه آموزشی، سیستم گرمایشی، تجهیزات آموزشی و مهارتی مشکل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به نگاه واقع بینانه و واکاوی منصفانه دارد.

قاسمی با بیان اینکه مدیران مدارس در نوک پیکان کارهای آموزش و پرورش قرار دارند، اضافه کرد: باید برای کاهش دغدغه مدیران مدارس نگاه حمایتی داشت.

وی تصریح کرد: به مدارس باید سرانه پرداخت شود و انجمن اولیا و مربیان به معنای واقعی در مدارس فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسترمشارکت های مردمی در مدارس باید تقویت شود، یادآورشد: اعتبارات دولتی ناکافی است و مدیران مدارس برای رفع نیازها اضطراری نیاز به مشارکت های مردمی برحسب قانون دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: اقتصاد آموزش و پرورش ضعیف است لذا باید به تجاری سازی مدارس که شرایط لازم را برای این کار دارند و همچنین اختصاص سرانه مدارس توجه کرد.

وی یادآورشد: مسوولان و جامعه نسبت به مسائل آموزش و پرورش حساسیت و توجه لازم را ندارند در حالی که توسعه کشور منوط به فرآیند تعلیم و تربیت در راستای نیروی انسانی توانمند است.

قاسمی افزود: باید دانشگاه فرهنگیان مدیرحرفه ای تربیت کند و در کنار رتبه بندی معلمان، رتبه بندی مدیران نیز مد نظرقرار گیرد تا انتخاب مدیران قاعده مند و حرفه ای باشد.

وی تاکید کرد: برای توسعه آموزش و پرورش باید مطالبه گری از مسیر قانونی کرد.

در این نشست نمایندگان مدیران مدارس آموزش و پرورش ستان البرز به بیان دیدگاه های خود در راستای مسائل و مشکلات مدارس استان البرز پرداختند و خواستار پیگیری آن از سوی مسوولان استانی و وزارتخانه ای شدند.

استان البرز ۲ هزار و ۱۱۲ کد مدرسه و حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار معلم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق