علت زیاد شدن مو بعد از لیزر


علت زیاد شدن مو بعد از لیزر

همان‌گونه که می‌دانید، لیزر موهای زیاد یکی از راحت‌ترین و کم دردسرترین روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن است که با استفاده از دستگاه‌های لیزر جدید و پیشرفته انجام می‌شود. تناقض یا پارادوکس عوارض لیزر موهای زائد در مورد کاهش یا زیاد شدن مو بعد از لیزر یکی از عجیب و مهم ترین پدیده های مشاهده شده در لیزر کردن موهای زائد است. در اکثر موارد افرادی که...

همان‌گونه که می‌دانید، لیزر موهای زیاد یکی از راحت‌ترین و کم دردسرترین روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن است که با استفاده از دستگاه‌های لیزر جدید و پیشرفته انجام می‌شود. تناقض یا پارادوکس عوارض لیزر موهای زائد در مورد کاهش یا زیاد شدن مو بعد از لیزر یکی از عجیب و مهم ترین پدیده های مشاهده شده در لیزر کردن موهای زائد است. در اکثر موارد افرادی که برای لیزر کردن موهای زائد خود اقدام کرده‌اند، در صورتی که تمامی جلسات مورد نیاز برای این کار را شرکت کنند، فولیکول موهای آن‌ها ضعیف شده و موهای زائد شروع به ریزش می‌کنند و فرد دیگر احتیاجی به شیو کردن روزمره نخواهد داشت؛ اما در برخی از شرایط خاص شاهد این موضوع هستیم که افراد پس از انجام لیزر نه‌تنها از شر موهای زائد خود خلاص نمی‌شوند، بلکه رشد آن‌ها سریع‌تر شده و تراکم موها نیز افزایش پیدا کرده است.

در اکثر موارد افرادی که برای لیزر کردن موهای زائد خود اقدام کرده‌اند در صورتی که تمامی جلسات مورد نیاز برای این کار را شرکت کنند، فولیکول موهای آن‌ها ضعیف شده و موهای زائد شروع به ریزش می‌کنند و فرد دیگر احتیاجی به شیو به صورت روزمره نخواهد داشت؛ اما در برخی از موارد چنین گزارش شده است که افراد پس از انجام لیزر نه‌تنها از شر موهای زائد خود خلاص نمی‌شوند، بلکه رشد آن‌ها سریع‌تر شده و تراکم موها نیز افزایش پیدا کرده است.

دلیل به وجود آمدن این مشکل بنا بر شرایط مختلفی اتفاق می‌افتد که در ادامه توضیحاتی در این خصوص آمده است:

در خصوص علت زیاد شدن مو بعد از لیزر ابتدا باید شما را با طرز کار لیزر آشنا کنیم. لیزر دستگاهی است که باعث تضعیف فولیکول‌های مو شده و به‌تدریج سبب ضعیف شدن آن‌ها می‌گردد. پس بنا بر این تفاسیر حدود 6 تا 10 جلسه نیاز است تا به‌طور کلی رشد موهای زائد متوقف شود و بتوانید پوستی صاف و عاری از موی زائد داشته باشید.

علت زیاد شدن مو بعد از لیزر

ادامه ندادن جلسات لیزر

نکته اول در خصوص رشد و زیاد شدن مو بعد از انجام لیزر را می‌توان به عدم شرکت کردن در جلسات لیزر موهای زائد به صورت کامل دانست. گاهی اوقات برخی از افراد به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه می‌کنند و همان‌گونه که گفته شد پزشک به وی خواهد گفت که چه تعداد جلسه برای لیزر موهای زائد لازم است. در صورتی که فرد جلسات اولیه را شرکت کند و شاهد ریزش و نازک شدن موهای زائد خود باشد، ممکن است دوره لیزر را ادامه ندهد. این موضوع سبب می‌شود تا در ماه های آتی دوباره شاهد رشد موهای زائد خود باشد بدون آنکه حجم آن‌ها کمتر شده باشد. در کل بهتر است تمامی جلساتی که پزشک متخصص بنا بر ضخامت مو و تفاوت درجه روشنایی پوست، به شما پیشنهاد داده است، شرکت کرده تا بتوانید نتیجه مطلوبی دریافت نمایید.

عدم تخصص پزشک و اصل نبودن دستگاه لیزر

نکته دومی که در خصوص بازگشت و زیاد شدن موها بعد از لیزر موهای زائد باید به شما بگوییم این است که عدم تخصص پزشک و غیر اصل بودن دستگاه لیزر می‌تواند منجر به این اتفاق شود. نداشتن تجربه کافی پزشک در تشخیص شرایط پوست و میزان ضخامت مو باعث درمان نادرست و در نتیجه جواب معکوس می شود. در برخی از موارد پزشک از تجربه کافی برخوردار نیست و نمی‌تواند با توجه به شرایط پوست و میزان ضخامت موهای شما تعداد جلسات معینی را برای شما مشخص نماید؛ یا اینکه نتواند به‌خوبی موهای زائد را هدف گرفته و باعث تضعیف آن‌ها شود.

در خصوص این مورد لازم است به شما بگوییم که فولیکول مو پس از لیزر ممکن است ‌علاوه بر اینکه به طور کامل از بین نرود و تضعیف نشود، بلکه احتمال دارد سبب تقویت فولیکول‌ها شده و موجب رشد بیشتر آن ها نسبت به قبل شود. در این صورت نیاز است دوباره برای لیزر موهای زائد خود و دریافت نتیجه مطلوب به کلینیک معتبر دیگری مراجعه فرمایید.

عامل رنگ پوست

نکته سوم در خصوص علت زیاد شدن موها بعد از لیزر موهای زائد رنگ پوست و میزان تیرگی است. در برخی از موارد پزشکان شاهد این موضوع هستند که لیزر موهای زائد در پوست‌های تیره دشوارتر از لیزر موهای زائد برای پوست های روشن است. در برخی از موارد ممکن است لیزر نتواند به‌خوبی در از بین بردن مؤثر موهای زائد کمک کند. این اتفاق می‌تواند دلیلی بر این باشد که موهای زائد نهفته به‌طور کامل از بین نمی‌روند. به همین علت در روزهای آتی شاهد زیاد شدن رشد موهای خود خواهند شد. در کل در صورتی که پس از انجام لیزر نتیجه مطلوبی را دریافت نکردید و شاهد افزایش موهای زائد خود شده‌اید، بهتر است به کلینیک معتبری دارای پزشکان مجرب مراجعه فرمایید.

به جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ما به شما یکی از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی پوست و مو را معرفی خواهیم کرد که مشتریان از رضایت حداکثری برخوردار هستند. کلینیک پوست و موی نیل که در شهرک غرب تهران واقع شده است خدمات خود را با کیفیت بسیار بالا و ضمانت رضایت مشتریان ارائه می‌دهد و شما می‌توانید برای انجام لیزر دائمی کل بدن به این مرکز مراجعه فرمایید. علاوه بر این کلینیک پوست و موی نیل به‌صورت تخصصی با بهره‌گیری از فنّاوری روز دنیا به تزریق چربی و کاشت مو می‌پردازد و شما می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره رایگان به وب سایت کلینیک نیل مراجعه فرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه