کشت گیاهان دارویی در 3500 هکتار از مراتع استان سمنان آغاز شد


کشت گیاهان دارویی در 3500 هکتار از مراتع  استان سمنان آغاز شد

جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان در مورد کشت گیاهان دارویی و صنعتی مراتع شهرستان شاهرود حوضه آبخیز ابر در گفت وگو با خبرنگاران شهرستان شاهرود افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی، عملیات کاشت گیاهان دارویی - صنعتی شامل باریجه ، آنغوزه ، وشق و بادام کوهی به روشهای بذرپاشی،بذرکاری و کپه کاری در مراتع استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان : وی گفت بذور مورد نیاز کاشت این گیاهان را اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در اختیار بهره‌برداران و مرتع‌داران قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع استان از پنج سال گذشته آغاز شد، افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است و در قالب طرحهای تلفیقی با بهره برداری از این گیاهان زمینه رونق اقتصادی مرتعداران و افزایش درآمد خانوار محقق گردیده است.

جعفر مرادی حقیقی اشاره کرد با اجرای طرحهای تلفیقی مرتعداری و استفاده از سایر پتانسیلهای موجود در مراتع از جمله گیاهان دارویی ، علاوه بر افزایش درآمد بهره برداران موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع ، حفظ پوشش گیاهی و منابع ژنتیکی گیاهی کشور و زمینه ساز صادرات و ارزآوری برای کشور خواهد شد.

در استان ۱۳۰ گونه گیاهی دارویی، صنعتی و خوراکی شناسایی شده است و توسعه پوشش گیاهی و اقتصادی کردن مراتع در راستای بهبود معیشت جوامع محلی از اهداف اجرای این طرح است.

48

کد خبر 1582132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!