چرا احمدی‌نژاد، علی دایی را از تیم‌ملی برکنار کرد؟


چرا احمدی‌نژاد، علی دایی را از تیم‌ملی برکنار کرد؟

پارسینه: روز گذشته محمد آخوندی مدیر روابط عمومی وقت سازمان تربیت بدنی در برنامه صبحگاهی شبکه سه بعد از دوازده سال افشا کرد که از نهاد ریاست‌جمهوری به ایشان ابلاغ شده تا در سایت‌ها و رسانه‌ها اعلام کنند که علی دایی...

چرا احمدی‌نژاد، علی دایی را از تیم‌ملی برکنار کرد؟

به گزارش سرویس ورزشی پارسینه؛ روز گذشته محمد آخوندی مدیر روابط عمومی وقت سازمان تربیت بدنی در برنامه صبحگاهی شبکه سه بعد از دوازده سال افشا کرد که از نهاد ریاست‌جمهوری به ایشان ابلاغ شده تا در سایت‌ها و رسانه‌ها اعلام کنند که علی دایی از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برکنار شده است.

ماجرا از جایی کلید خورد که علی دایی با حضور در برنامه نود اعلام کرد هر کسی که لابی بیشتری داشته باشد سرمربی تیم ملی ایران خواهد شد. از سوی دیگر افشین قطبی که با پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر بود، در شیراز و پیش از دیدار با فجر شهید سپاسی در ورزشگاه حافظیه با هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد و قرار بود به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شود. همه‌ی کارها انجام شده بود که به یکباره نام علی دایی در رسانه‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد!

در واقع معرفی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی باعث شد تا همه‌ی رسانه‌ها صحبت خود او را در نقد خودش استفاده کنند اما دایی در گفت و گویی با رضا رشیدپور اعلام کرد اصلا خبر نداشته که قرار است سرمربی تیم ملی ایران شود و وقتی در تمرین سایپا بود علی کفاشیان به او اس ام اس زده که او سرمربی تیم ملی ایران شده و لابی او با بالایی بوده است.

افشین قطبی در پرسپولیس ماند و کارش را ادامه داد و علی دایی سرمربی تیم ملی ایران شد با رزومه‌ای که بابت دو فصل حضور در سایپا بدست آورده بود؛ یک مقام قهرمانی در لیگ برتر و یک مقام یازدهم برای فصل بعدش! بازیکنانی به تیم ملی ایران دعوت شدند که شاید اگر دایی سرمربی تیم ملی نبود هیچوقت شانس حضور در تیم ملی را حتی به عنوان بازیکن ذخیره نداشتند.

دایی از همان ابتدا نتایج قابل قبولی کسب نکرد و تیم ملی امارات برای اولین بار در تاریخ خود توانست از ایران یک مساوی یک بر یک در امارات بگیرد. کریم باقری بعد از هشت سال به تیم ملی ایران دعوت شد تا کمک حال تیم ملی ایران باشد و اتفاقا در آن مسابقه با یک پرواز زیبا دروازه امارات را باز کرد تا مانع از شکست ایران شود.

روز موعود فرا رسید و تیم ملی ایران در فروردین هشتاد و هشت در ورزشگاه آزادی باید به مصاف عربستان میرفت. شکست ایران می‌توانست شانس شاگردان دایی را در رسیدن به جام جهانی کاهش دهد. در این مسابقه مسعود شجاعی گل اول را زد تا یکصد هزار نفر در آزادی بالا پایین بپرند اما دو گل دقایق پایانی عربستان باعث شد تا ایران شکست بخورد و ورزشگاه یکصدا دایی را هو کنند.

به نقل از چند ستاره تیم ملی در آن مسابقه احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران قرار بود بین دو نیمه به رختکن تیم ملی ایران برود که با مخالفت علی دایی رو به رو می شود چرا که دایی عقیده داشت آن پانزده دقیقه فقط باید بحث فنی مطرح شود نه حاشیه‌ای!

احمدی‌نژاد که برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه آزادی رفته بود پیش از سوت پایان مسابقه ورزشگاه را ترک کرد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که همانجا دستور برکناری علی دایی را صادر کرده است. محمد علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و از نزدیکان احمدی نژاد نیز سال نود و دو در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم این موضوع را تایید کرده بود و حالا محمد آخوندی نیز روز گذشته در گفت و گو زنده با شبکه سه این مساله را تایید کرد که دایی با نظر شخص رئیس جمهور وقت از سمت خود برکنار شده است.

یکم دی ماه سال گذشته اما احمدی نژاد که در یک لایو اینستاگرامی حضور یافته بود و پاسخ دو روزنامه نگار ورزشی را می داد، در پاسخ به سوالی درباره موضوع برکناری علی دایی پس از شکست ایران در برابر عربستان، به آنها گفت در سطح او به عنوان یک رئیس جمهور نبوده که وارد جزئیاتی مثل این بشود.

افشین قطبی بعد از دایی سرمربی تیم ملی ایران شد و با کسب یک پیروزی و دو تساوی مقابل کره شمالی و کره‌جنوبی نتوانست ایران را حتی به مرحله پلی آف جام جهانی برساند و در نهایت پرونده تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی بسته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!