اتفاقات مبارکی که بچه‌های مسجد با مدد از حضرت زینب(س) رقم زده‌اند


 اتفاقات مبارکی که بچه‌های مسجد با مدد از حضرت زینب(س) رقم زده‌اند

بچه‌های کانون فرهنگی هنری و مسجد حضرت زینب(س) با الهام از سیره آن بانوی بزرگوار در کمک‌رسانی به محرومان، فعالیت‌های اجتماعی اثرگذار همچون اشتغال و کارآفرینی فعال هستند چنان‌که در سایه این همنامی اتفاقات مبارک جهادی و عمرانی رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد از صدر اسلام بستری برای اجتماع مردم و پایگاهی برای فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و همچنین رسیدگی به محرومان بوده اند، در عصر کنونی نیز نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری که در جوار خانه های خدا فعالیت می کنند، غیرقابل انکار است.

در سلسله گزارش های «همنامان نور» مساجد و کانون های فرهنگی هنری که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق فعالیت های این مساجد در پرتو ارتباط با آن معصوم (ع) معرفی شود. در این گزارش به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) به معرفی فعالیت های یک مسجد و کانون فرهنگی هنری همنام آن حضرت(س) پرداختیم.

کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س) شهرری

کانون فرهنگی هنری «حضرت زینب(س)» با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران فعالیت خود را از سال 94 در شهرری آغاز کرد، فعالیت های این کانون فرهنگی هنری در زمینه تولید سرود و نماهنگ و آثار فاخر و نیز تشکیل گروه جهادی زینبیه به منظور محرومیت زدایی است.

«حمید محمدی شمیرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب(س) شهرری، اظهار کرد: سال گذشته این کانون به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهید سلیمانی دو نماهنگ «مادر هستی» و «سرزمین مادری»، تهیه و تولید کرد و امسال نیز در اختتامیه جشنواره کتاب بچه های مسجد نیز گروه سرود این کانون سرودی را اجرا کردند که از10 شبکه استانی و ملی صدا و سیما پخش شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب(س) افزود: تهیه و تولید نماهنگ به مناسبت سالگرد شهادت مرتضی آوینی و نیز شهادت دکتر محسن فخری زاده از دیگر تولیدات کانون بوده است.

تولید سرود و نماهنگ های فاخر

محمدی شمیرانی تاکید کرد: در کنار فعالیت هایی که در زمینه سرود و نماهنگ داریم، در عرصه قرآنی نیز فعالیت های گسترده ای در بخش های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم با رعایت پروتکل های بهداشتی برای نوجوانان برگزار و کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور استاد فیاضی روزهای چهارشنیه هر هفته در این کانون برگزار می شود.

وی برپایی اردوهای آموزشی، فرهنگی، حلقه های صالحین و برنامه های ورزشی را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری نام برد و گفت: محرومیت زدایی و حمایت از اقشار بی بضاعت از همان سال های اولیه تاسیس این کانون یکی برنامه های مهم این کانون بوده است، به طوری که در خیریه مسجد حضرت زینب(س) 20 خانواده محروم را تحت پوشش قرار دادیم و در محورهای معیشتی، پرداخت هزینه درمان و اجاره منزل به آنها کمک داشته ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب(س) شهرری به فعالیت های این کانون پس از شیوع بحران کرونا نیز اشاره کرد و افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا گروه جهادی مسجد متشکل از بچه های کانون تلاش کردند که در زمینه توزیع بسته های معیشتی میان خانواه های بی بضاعت، تهیه و توزیع آبمیوه میان کادر درمان و بیماران و نیز افراد متضرر اقتصادی کرونا فعالیت داشته باشند و در موج های اول، دوم، سوم این بیماری اقدام به توزیع 110 بسته معیشتی در 5 مرحله کردند و توزیع گوشت قربانی،گوشت مرغ از دیگر کمک های مومنانه این کانون بوده است.

 اتفاقات مبارکی که بچه‌های مسجد با مدد از حضرت زینب(س) رقم زده‌اند

محمدی شمیرانی همچنین از توزیع حواله های پوشاک میان تعدادی از خانواده های بی بضاعت خبر داد و گفت: توزیع بسته های مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها، کمک به کارگران که به دلیل شرایط بحران کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند، توزیع کمک های مومنانه میان خانواده های محروم کوره پزخانه های حاشیه تهران از دیگر خدمات گروه جهادی مسجد حضرت زینب(س) است که می توان به آنها اشاره کرد.

فعالیت های جهادی و عمرانی در مناطق محروم

وی تصریح کرد: بچه های کانون در قالب گروه های جهادی در زمینه تجهیز و نوسازی مدارس در مناطق محروم هم فعالیت داشتند، به طوری که رنگ آمیزی تعدادی از مدارس در مناطق محروم در سال گذشته انجام شد و گروه جهادی در قالب طرح «شهید سلیمانی» غربالگری، تست بیماری کرونا و ارایه خدمت به بیماران کرونایی را مورد توجه قرار دادند. همچنین تعدادی از فعالان این کانون در تجهیز و تغسیل و دفن اموات کرونایی نیز مشارکت گسترده ای داشته اند.

محمدی شمیرانی همچنین از ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان فعال کانون خبر داد و گفت: بانوان عضو کانون در رشته خیاطی در حال حاضر در جوار امامزاده عبدالله(س) کارگاه خیاطی برپا و از این طریق برای تعدادی از افراد که سرپرست خانوار هستند، اشتغال ایجاد نموده اند.

مشارکت در فهمای ۱۴۰۰

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب(س) شهرری به مشارکت بچه های این کانون در طرح ملی «فهمای ۱۴۰۰» نیز اشاره و اضافه کرد: بچه های کانون حضرت زینب(س) در رشته های سرود و نماهنگ فعالیت هایشان را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده اند.

وی با اشاره به ویژه برنامه های سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در این کانون خاطرنشان کرد: از پرستاران بیمارستان های فیروز آبادی و شهدای هفتم تیر تقدیر به عمل می آید.

مسجد حضرت زینب(س) میدان فرمانداری ری

حجت الاسلام «علی میرحیدری» نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد حضرت زینب(س) شهرری، اظهار کرد: این مسجد در بحث کمک رسانی به محرومان فعالیت های گسترده ای دارد، به طوری که با همکاری خیرین و مرکز خیریه این مسجد به صورت ماهیانه دو میلیون و نیم کمک نقدی جمع آوری و به 100 خانواده محروم تحت پوشش به صورت دو ماه یکبار سبدهای حمایتی توزیع می کند.

 اتفاقات مبارکی که بچه‌های مسجد با مدد از حضرت زینب(س) رقم زده‌اند

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) واقع در میدان فرمانداری شهرری بیان کرد: ذبح گوسفند در مناسبت هایی همچون عید قربان و توزیع گوشت آن میان افراد مستضعف، اطعام در مناسبت هایی همچون عید غدیر خم بخشی دیگری از فعالیت های این مسجد فعال است.

اهتمام ویژه برای گسترش سیره و معارف حضرت زینب(س)

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری ولایت این مسجد هم تلاش دارد که با بررسی و برگزاری جلسات سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری در زمینه آشنا کردن نوجوانان و جوانان با کتب استاد مطهری برنامه ریزی داشته باشد. همچنین برگزاری جلسات قرائت و آموزش قرآن ، مراسم دعای توسل،دعای کمیل و قرائت زیارت آل یاسین از دیگر فعالیت های این مسجد است.

 اتفاقات مبارکی که بچه‌های مسجد با مدد از حضرت زینب(س) رقم زده‌اند

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) با اشاره به اینکه ترویج معارف و سیره عقیله بنی هاشم(ع) یکی از برنامه های این مسجد در سالهای گذشته بوده است، گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی «من زینبی ام»، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع تبیین نقش حضرت زینب کبری (س) در ماندگاری پیام های نهضت کربلا، برگزاری ویژه برنامه جشن سالروز ولادت حضرت زینب(س) از جمله رویکردهای این مسجد در گسترش و فرهنگ سازی معارف آن حضرت(س) است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق