پیش‌بینی تشنج مغزی با مچ بند الکترونیکی!


پیش‌بینی تشنج مغزی با مچ بند الکترونیکی!

محققان آمریکایی مچ بند جدیدی را طراحی کرده اند که می‌تواند تشنج‌های ناشی از صرع را قبل از وقوع، تشخیص دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وی سایت علمی «العین»؛ تیمی از محققان آمریکایی در یک مطالعه جدید مچ بندی الکترونیکی را ابداع کرده اند که می‌تواند تشنج‌های صرع را ۳۰ دقیقه قبل از وقوع آن‌ها تشخیص دهد.

این مچبند در هشدار دادن به بیماران صرع قبل از تجربه یک تشنج جدید موثر بوده و قیمت آن ارزان است.

این دستگاه جدید برخی از شاخص‌ها مانند دمای بدن، ضربان قلب، جریان خون و حتی تغییرات ریز الکتریکی را که در داخل پوست رخ می‌دهد ثبت می‌کند تا احتمال حمله در آینده را مشخص کند.

در این مطالعه که نتایج آن در ژورنال «گزارش‌های علمی» منتشر شد، محققان از گروهی از افراد مبتلا به صرع خواستند که در طول دوره تحقیقاتی که از ۶ تا ۱۲ ماه به طول انجامید، به طور روزانه از مچ بند استفاده کنند.

به گفته دکتر بنجامین برینکمن، نویسنده این مطالعه، این دستبند به بیماران صرعی کمک می‌کند تا بدانند که یک تشنج جدید خواهند داشت و به آن‌ها امکان می‌دهد برای جلوگیری یا کاهش علائم تشنج، دارو را سریعتر مصرف کنند.

همانطور که پیش‌بینی آب و هوا به افراد کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کنند، پیش‌بینی تشنج نیز می‌تواند به بیماران مبتلا به صرع در تنظیم برنامه‌های خود کمک کند.

با توجه به این نتایج، کسانی که مچ بند را می‌بستند به طور متوسط ​​۳۰ دقیقه قبل از تجربه تشنج سیگنال دریافت کرده و از هر ۶ نفر در این مطالعه پنج نفر گزارش دادند که این سیستم هشدار اولیه در طول روز به خوبی کار می‌کند.

بیشتر بخوانید

تسریع در روند پیری مغز با بیماری صرع فشار خون بالا یک فاکتور پرخطر برای بیماری صرع

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند