شکایت بیش از 200 روزنامه از فیسبوک و گوگل


شکایت بیش از 200 روزنامه از فیسبوک و گوگل

حدود 200 روزنامه قصد دارند به دلیل انحصار بازار تبلیغات توسط غول‌های فناوری از جمله گوگل از آن‌ها شکایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gizmodo، در دهه گذشته، به دلیل جذب درآمد تبلیغاتی توسط گوگل منابع روزنامه‌ها کاهش یافته است. اکنون آن‌ها قصد دارند به دلیل از بین بردن تبلیغاتشان از این شرکت‌ها شکایت کنند. براساس گزارش Axios حدود ۲۰۰ روزنامه شکایتی را علیه گوگل و فیسبوک تنظیم کرده اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که دستکاری ناعادلانه بازار تبلیغات توسط غول‌های فناوری به شکل مستقیم به انتشاراتشان آسیب می‌رساند. رسیدگی پرونده شکایت حدود ۳۰ شرکت مختلف برعهده تعدادی از وکلا و شرکت‌های حقوقی است. با استناد به شواهد و مدارک، گوگل و فیسبوک به انحصار بازار تبلیغات دیجیتال از طریق اقدامات غیرقانونی متهم شده اند. مدیران روزنامه‌ها همچنین به دنبال گرفتن خسارت‌های گذشته هستند.

شکایت بیش از 200 روزنامه از فیسبوک و گوگل

رینولدز از شرکای شرکت HD Media در مصاحبه اخیر با وال استریت ژورنال گفت: "احساس کردیم که فضای سیاسی و حقوقی به نفع ما تغییر کرده و ما آماده ادامه کار هستیم." بررسی‌های Pew Research در سال گذشته نشان داد که درآمد‌های تبلیغاتی این صنعت طی دهه گذشته ۶۲ درصد کاهش یافته است. براساس آمار از ۳۷.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۴.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است. همچنین تیراژ کل روزنامه‌های هفته با افت چشمگیر از ۵۰ میلیون در سال ۲۰۰۷ به حدود ۲۸ میلیون در سال ۲۰۱۸ سقوط کرده است.

شکایت بیش از 200 روزنامه از فیسبوک و گوگل

طبق گزارش CNBC در سال ۲۰۲۰ شرکت گوگل حدود ۱۸۳ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۸۰ درصد آن از طریق تبلیغات بود. گوگل با رد این ادعا خود را یکی از مهم‌ترین حامیان مالی روزنامه‌نگاری در جهان دانست. براساس این گفته‌ها گوگل میلیارد‌ها دلار برای حمایت از روزنامه‌نگاری با کیفیت در عصر دیجیتال اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید

شکایت اپل از گروه NSO، سازنده نرم افزارهای جاسوسی پگاسوس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی