چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟


چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌دره، توصیه و هشدارهای پیشگیری از سرقت خودرو را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ هادی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با هشدار به شهروندان در زمینه ضرورت توجه به مسائل ایمنی برای در امان ماندن خودرو از سرقت و پیشگیری از سرقت، اظهار کرد: در زمان فروش اتومبیل خود هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به تنهایی پشت رل بنشیند و آن را امتحان کند.

وی با تاکید بر اینکه از سپردن سوئیچ و کلید خودرو به افراد غیرمطمئن و ناشناس باید در هر موقعیت خودداری کرد، متذکر شد: از انتقال مسافران به مسیرهایی که اصلاً آشنایی ندارید نیز باید پرهیز شود و هنگام شب نیز وسیله نقلیه در محلی پارک شود که نور کافی داشته باشد.

این مسئول تاکید کرد: اتومبیل باید به دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و لوازم بازدارنده مجهز بوده و حتی‌الامکان به ویژه در شب از پارک اتومبیل در خیابان خودداری کرده و اتومبیل در پارکینگ عمومی دارای نگهبان پارک شود.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌دره خطاب به رانندگان خودروهای سنگین، گفت: به منظور افزایش ایمنی و پیشگیری از هرگونه جرائم احتمالی از جمله سرقت قطعات و وسایل (رینگ، لاستیک، باطری و ...) رانندگان این قبیل ماشین‌ها باید وسایل نقلیه خود را در پایانه‌های باربری، پارکینگ‌ها، ترمینال‌ها و یا محل‌های مجاز که دارای دوربین مدار بسته است، پارک کنند.

نوروزی با بیان اینکه از پارک کردن خودرو در اماکن و خیابان‌هایی که در آن‌ها تردد بسیار کم است باید خودداری و در موارد اضطراری حتماً اتومبیل به تجهیزات ایمنی تاخیری و بازدارنده مجهز شود، افزود: در توقف‌های کوتاه‌مدت و لحظه‌ای از رها کردن خودرو با درهای قفل نشده و سوییچ روشن جداً خودداری کنید و در توقف‌های طولانی مدت رفتن به اماکن تفریحی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مطب پزشکان هر از گاهی به محل پارک خود سرکشی کنید.

این مسئول خاطرنشان کرد: هنگام خروج از پارکینگ مجتمع یا آپارتمان خود و برای بستن درب پارکینگ حتماً خودرو را خاموش کرده و از خودرو خارج شوید و در زمان مراجعت به منزل برای باز کردن درب پارکینگ، این موضوع را رعایت کنید، زیرا برخی از سارقان در کمین افرادی هستند که برای لحظه‌ای خودرو را به صورت درب باز و سوئیچ روشن رها کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک