جوادی: خوشحالم که نخستین مدال تیم ملی را گرفتم


جوادی: خوشحالم که نخستین مدال تیم ملی را گرفتم

تهران- ایرنا- نایب قهرمان پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال 2021 جهان گفت: آخرین مرحله اردو در سالن وزنه‌برداری آزادی تهران، یکی از سخت‌ترین اردوها از لحاظ امکانات بود؛ با این وجود خوشحالم که توانستم نخستین مدال تیم ملی را در پیکارهای جهانی بگیرم.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان روز گذشته (یکشنبه) با کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی میرمصطفی جوادی به پایان رسید. جوادی در این رقابت با مهار وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی در یکضرب به مدال برنز رسید. وی در دوضرب این دسته با مهار وزنه ۲۰۴ کیلوگرم مدال نقره رقابت‌ها را به گردن آویخت.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران همچنین نایب قهرمانی مجموع این رقابت‌ها را از آن خود کرد تا نخستین مدال جهانی ایران را در دسته ۸۱ کیلوگرم کسب کند.

میرمصطفی جوادی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که مزد زحمات چند ماهه خود را گرفتم. اردوهای سختی را پشت سرگذاشتیم و این مدال نتیجه حمایت کادر فنی و خانواده از من بود. در هفت ماه گذشته ۲ بار بود به تاشکند آمدم. در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانستم عملکرد مناسبی داشته باشم. هر چند در آن مسابقات یک مدال برنز کسب کردم اما از عملکرد خودم راضی نبودم. عملکرد من در مسابقات اردیبهشت ماه تاشکند تحت تاثیر شرایط مختلفی قرار گرفت.

وی با اشاره به شرایط سخت اعزام تیم خاطر نشان کرد: در اردوی متصل به اعزام بدترین شرایط را تجربه کردیم و این ناشی از بی‌مهری برخی مسوولان بود. ملی‌پوشان برای ابتدایی‌ترین کارها با مشکل مواجه بودند و حتی سرمربی تیم برخی از وسایل را شخصا تهیه کرد. شرایط سختی را تجربه کردیم اما با کمک فدراسیون، کادر فنی و اعضای تیم از آن شرایط سخت عبور کردیم. امیدوارم آن بی‌مهری‌ها را با نتایج درخشان در تاشکند جواب بدهیم.

جوادی که اکنون یکی از مدعیان دسته ۸۱ کیلوگرم به شمار می‌رود با اشاره به افتخارآفرینی‌ وزنه‌برداری ایران در سطح جهان و المپیک گفت: اگر قرار است در آوردگاه‌های بزرگ به مدال برسیم نباید شرایط اردویی قبل از مسابقه‌های جهانی در کمپ تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی آزادی تکرار شود. وزنه‌برداری نیاز به توجه بیشتر دارد تا بتواند، مانند گذشته در المپیک و جهان به مدال خوشرنگ دست پیدا کند.

وی همچنین گفت: پیش از آغاز مسابقات از طریق فضای مجازی باخبر شدم که مسابقه من از رسانه ملی پخش نخواهد شد و قرار است که رقابت فرمول یک پخش شود. البته ۲۰ دقیقه پایانی رقابت دسته ۸۱ کیلوگرم پخش شد با این وجود انتظار داریم که رسانه ملی توجه بیشتری به حضور نمایندگان ایران داشته باشد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از روز شانزدهم آذرماه شروع شده و تا ۲۶ این ماه ادامه دارد. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور دارند. این مسابقات در شهر تاشکند پایتخت کشور ازبکستان برگزار می‌شود.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، الناز باجلانی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید