352 شکار غیرمجاز در کرمان ثبت شد


352 شکار غیرمجاز در کرمان ثبت شد

کرمان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمان گفت: طی هشت ماه گذشته 352 مورد تخلف شکارچیان در این استان کشف و همین تعداد متخلف در این رابطه دستگیر شده‌اند که در 42 مورد این تخلفات از شکار متخلفان قبل از اقدام، جلوگیری شده است.

نادر سیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح آمار هشت ماه گذشته سال جاری تخلفات شکار در کرمان افزود: ۱۴۹ قبضه اسلحه مجاز و ۳۲ قبضه سلاح غیرمجاز طی این مدت در استان کرمان ضبط شد که ۹ سلاح از این تعداد شکاری و سه قبضه جنگی بوده است که علاوه بر محیط زیست در بخش تامین امنیت جامعه نیز تهدید به شمار می رود.

وی اظهار داشت: خسارتی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان به دلیل تخلفات انجام شده در بخش شکار غیرمجاز طی هشت ماه گذشته به محیط زیست استان کرمان وارد شده که میزان این تخلفات نسبت به سال های گذشته تفاوت چندانی ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمان با اشاره به اینکه طی بررسی های انجام شده بسیاری از افراد به محیط زیست و شکار علاقه مند هستند گفت: خشکسالی های اخیر شرایط نامناسبی را در محیط زیست این استان به وجود آورده لذا اگر افراد بدون مجوز به شکار حیوانات بپردازند دیگر چیزی از حیات وحش باقی نمی ماند.

وی به افراد دارای اسلحه شکاری توصیه کرد، با توجه به شرایط موجود اسلحه ها را کنار بگذارند تا از وضعیت فعلی عبور کنیم تا بعد از این دوره گذر، پروانه های شکار قانونی صادر شود.

شکار جانوران خارج از فصل و بدون دریافت مجوزهای لازم، شکار غیرمجاز محسوب می‌شود.

شکارچی غیرمجاز کسی است که بدون توجه به وضعیت زیستی جانوران و مقررات وضع شده برای حفاظت از گونه‌های در معرض نابودی، به شکار حیوانات می‌پردازد.

وجود شکارچیان غیرمجاز از معضلات جوامع امروزی در سراسر جهان است و موجب قانون‌شکنی، وارد شدن آسیب به محیط زیست و در نهایت آسیب به جوامع انسانی می‌شود.

فصل شکار دوره‌ای زمانی در هر سال است که شکارچیان قانونی می‌توانند با پرداخت هزینه و دریافت مجوزهای لازم و در محیط‌های تعریف شده از سوی دولت و سازمان محیط زیست به شکار قانونی و کنترل شده بپردازند.

پایان فصل شکار هنگامه‌ای است که به منظور محافظت گونه‌ها از شکار و محافظت از جمعیت آن‌ها در زمان جفت‌گیری، کم بودن جمعیت و شرایط بدِ زیستی برقرار می‌ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور