اکران «بانوی بهشت» آغاز شد/ تفرقه به سبک شیعه انگلیسی


اکران «بانوی بهشت» آغاز شد/ تفرقه به سبک شیعه انگلیسی

سینمایی «بانوی بهشت» در حالی اکران خود را در آمریکا آغاز کرده که از همان زمزمه های ساخت و پخش تریلر آن در سال گذشته، حاشیه های فراوانی مبنی بر تفرقه انگیزی میان شیعه و سنی ایجاد کرده بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سینمایی پرحاشیه «بانوی بهشت» به کارگردانی الی کینگ و تهیه کنندگی حسین اشمیری چند روزی است که اکران خود را آغاز کرده است.

تریلر این فیلم در تاریخ ۲۳ دسامبر سال ۲۰۲۰ در یوتیوب منتشر شد و قرار بود «بانوی بهشت» ​​در ۳۰ دسامبر همان سال اکران شود اما به دلیل کرونا اکران آن به تأخیر افتاد که در نهایت این فیلم اکران خود را از ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ در آمریکا شروع کرده است.

موضوع فیلم در خصوص جنایات گروه‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه است. در خلال این داستان امروزی به وقایع تاریخی مهمی مانند غدیر خم و آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(س) و شهادت آن حضرت می‌پردازد. فیلم بانوی بهشت The Lady of Heaven یک فیلم درام اکشن و تاریخی انگلیسی- آمریکایی است .

حسین اشمیری تهیه‌کننده این فیلم گفته است که «بانوی بهشت روایتگر زندگی کودکی عراقی است که پس از تهاجم نیرو‌های داعش مادرش را از دست می‌دهد. این کودک پس از دست دادن مادرش، به خانه جدیدی می‌رود، جایی که مادربزرگ مهربانش داستان زندگانی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علی‌ها را برای او تعریف می‌کند. این کودک قدرت و اهمیت صبر کردن را پس از گذشت‌۱۴۰۰ سال با تأسی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها می‌آموزد.»

نویسنده تفرقه انگیز و سرمایه گذاران لندن نشین

اکران «بانوی بهشت» آغاز شد/ تفرقه به سبک شیعه انگلیسی

این فیلم به تهیه کنندگی «هیئت خدام المهدی» منسوب به شیخ یاسر الحبیب است و نام خود او به عنوان نویسنده این فیلم درج شده است.

یاسر یحیی عبدالله الحبیب متولد ۱۹۷۷ میلادی، اهل کویت و رئیس سازمان موسوم به "خدام‌المهدی" است. وی «هیئت خدام‌المهدی» را در سال ۲۰۰۱ در کویت تأسیس کرد، اما در سال ۲۰۰۴ به دلیل بروز برخی مشکلات میان او و دولت کویت، این هیأت پلمب و الحبیب بازداشت شد و مسأله بازداشت وی به سرعت به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. با رایزنی انگلیسی‌ها و ساکن شدن وی در لندن و حمایت های مالی صادق شیرازی از او، حیطه فعالیت‌های یاسر الحبیب به شدّت گسترش پیدا کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل وی در دهکده ثروتمند فولمر در اطراف باکینگهام‌شر جنوبی یک کلیسای متروکه را به قیمت ۲ میلیون پوند خریداری کرده و آن را به مرکز فعالیت‌های خود از جمله شبکه تلویزیونی اش (تلویزیون فدک) تبدیل کرده‌است.

اکران «بانوی بهشت» آغاز شد/ تفرقه به سبک شیعه انگلیسی

وی در رمضان سال ۱۳۸۹ از کانال تلویزیونی خود ضمن جشن گرفتن سالگرد مرگ عایشه، همسر پیامبر(ص)، انتقادات صریحی به عایشه روا داشت و سپس با انتشار کتابی که به ادعای او تمام مطالب آن از منابع اهل سنت ثابت شده‌اند به بازنشر انتقادات خود پرداخت. گویا نمایش این انتقادات و توهین به عایشه در سینمایی «بانوی بهشت» به اوج خود رسیده است و همین باعث شده تا اعتراضات فراوانی نسبت به اکران این فیلم به خصوص به شیعیان صورت گیرد.

اکران «بانوی بهشت» آغاز شد/ تفرقه به سبک شیعه انگلیسی

وی که سابقه‌ای طولانی در اهانت به مقدسات اهل سنت و حتی علما و مراجع تقلید شیعه دارد هدف از ساخت این فیلم را در برنامه‌ای در شبکه تلویزیونی اش این گونه بیان کرد: «این فیلم که توسط برجسته‌ترین کارگردان‌ها و هنرمندان غربی تهیه خواهد شد، به تبیین زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ویژه دوران پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خواهد پرداخت. مردم جهان برای نخستین بار در این فیلم خواهند دید که چگونه خلیفه اول و همراهانش به منزل آن حضرت حمله می‌برند و حرمت ایشان را می‌شکنند. این فیلم باعث تخریب شخصیت اسطوره‌ای خلفا (شیخین) خواهد شد…این فیلم فرق بین اسلام واقعی و اسلام انحرافی (یعنی اسلام سقیفه) را نشان خواهد داد…ما قسم خورده‌ایم که انتقام حضرت زهرا (س) را خواهیم گرفت»

حاشیه ها و واکنش ها به «بانوی بهشت»

در تریلر این فیلم چهره پیامبر بدون هاله‌ای از نور و یا مستتر نشان داده می شود ولی چهره حضرت زهرا سلام الله علیها در آن دیده نمی‌شود. حتی چهره امام علی علیه السلام نیز به شکل ناملموسی نشان داده شده و به نمایش گذاشتن چهره برخی از صحابه و چهره خلفا و نیز عایشه همسر پیامبر در صورت اشخاصی که شرارت از چهره شان می‌بارد نیز در تریلر فیلم مشهود است.

اکران «بانوی بهشت» آغاز شد/ تفرقه به سبک شیعه انگلیسی

پس از اعلام فراخوان یاسر الحبیب برای جلب کمک‌های مالی جهت ساختن این فیلم مراجع عظام تقلید ارائه هرگونه کمک به این شخص جهت تهیه این فیلم را از لحاظ شرعی حرام اعلام و تأکید کردند تمام کسانی که در تهیه و نشر این فیلم شریک شوند، مرتکب گناه کبیره شده‌اند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با انتشار دو توئیت به زبان فارسی و عربی نسبت به این فیلم واکنش نشان داد و ساخت چنین اثری را همراستا با مأموریت داعش و دیگر گروه‌های تکفیری دانست که با هدایت و حمایت کشور‌های غربی از جمله امریکا و انگلیس و نقش آفرینی برجسته صهیونیست‌ها ساخته‌شده است. شمخانی در این توئیت ضمن برجسته کردن هشتگ شیعه‌انگلیسی نوشته بود: «راز اعتلای اسلام‌ناب، وحدت و تقریب مذاهب است. سیاست‌های محور غربی، عبری، عربی ذیل راهبرد اختلاف‌افکنی، روزی با تأسیس داعش و ریختن خون ملت‌های مسلمان و روزی با ساخت بانوی‌بهشت دنبال می‌شود.»

اکران «بانوی بهشت» آغاز شد/ تفرقه به سبک شیعه انگلیسی

با وجود اینکه این فیلم بر اساس سندهای تاریخی اشارات مستقیمی به مظلومیت حضرت فاطمه(س) پس از وفات پیامبر (ص) دارد و قصد دارد تا به بیننده این القا را کند که داعش امروزی نتیجه کج روی های خلفای سنی پس از وفات پیامبر است، با زیرکی این نکته را سانسور کرده که همین داعش، دست پرورده مستقیم آمریکایی ها بودند که با حمایت های مستقیم آنها، خون های شیعیان و سنی های عراق و سوریه را به ناحق ریختند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط