توسعه سیستم تشخیص خطر آتش سوزی با همکاری گوگل


توسعه سیستم تشخیص خطر آتش سوزی با همکاری گوگل

اولین سیستم تشخیص خطر آتش سوزی در جهان با هدف نجات جان موجودات و محیط زیست در حال توسعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت دانشگاه کوئینزلند، به لطف همکاری جدید بین دانشگاه کوئینزلند و Google.org (بازوی بشردوستانه گوگل) اولین سیستم تشخیص و هشدار خطر آتش سوزی در زمان حال جهان با استفاده از هوش مصنوعی (AI) در دست توسعه است. این پروژه به رهبری پروفسور Hamish McGowan از دانشکده علوم زمین و محیط زیست دانشگاه کوئینزلند، قصد دارد از هوش مصنوعی برای ردیابی حرکت اخگر‌ها و ارائه تصاویر لحظه‌ای از خطرات شدید آتش سوزی استفاده کند.

پروفسور مک گوان در این رابطه گفت: "هدف کار ما در نهایت نجات جان، اموال و محیط زیست با ارائه دقت بیشتر در پیش‌ بینی حرکات آتش‌سوزی و هشدار دادن به اعضای جامعه و امدادگران قبل از گسترش آتش است."

کمک ۱.۳۷۴ میلیون دلاری Google.org به محققان UQ این امکان را به محققان می‌دهد تا روی یک قابلیت جدید و قوی برای شناسایی و ارائه پیش اخطار کار کنند. علاوه بر کمک مالی خیرخواهانه از Google.org، کارمندان گوگل این فرصت را خواهند داشت که داوطلبانه وقت خود را برای کمک به این پروژه اختصاص دهند.

توسعه سیستم تشخیص خطر آتش سوزی با همکاری گوگل

دانیل ناداسی، سرپرست سایت مهندسی گوگل استرالیا، گفت که UQ در حال ترسیم قلمرو جدیدی در تشخیص آتش سوزی در جنگل است. این پروژه با شناسایی راه حل‌های هوش مصنوعی جدید برای شناسایی فعالیت‌های آتش‌سوزی در بوته‌ها و برای حفاظت از جوامع در معرض خطر، گیاهان و جانوران، مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید

ربات انسان نمای گوگل، به کمک افراد مسن می‌آید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی