واکنش عزت‌اللهی به خبر حضورش در پرسپولیس


واکنش عزت‌اللهی به خبر حضورش در پرسپولیس

سعید عزت‌اللهی چند سالی است که به یکی از بازیکنان کلیدی و مهم تیم تبدیل شده است و حالا شایعه‌ای از حضورش در پرسپولیس به گوش می‌رسد.

به گزارش مشرق، سعید عزت اللهی که این روزها در وایله تغییر پست داده و به خط دفاع منتقل شده، از شرایط خود در این تیم دانمارکی صحبت می‌کند و البته انتقادهایی که متوجه دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی شده است. سعید البته به شایعه حضورش در پرسپولیس هم واکنش نشان می‌دهد و معتقد است حالا که با وایله قرارداد دارد، زمان این صحبت‌ها نیست.

اول از همه درباره شرایط وایله صحبت کن و اینکه چرا حال و روز خوبی در جدول لیگ دانمارک ندارید؟

با تغییراتی که نسبت به قبل داشتیم و چندین بازیکن جوان به تیم اضافه شدند، ابتدای فصل نتایج مناسبی کسب نکردیم. مربی و همه کادر فنی نیز عوض شدند و زمان نیاز بود تا در قالب تیم جا بیفتند. بعد از پنج هفته اول که نتایج قابل قبولی کسب نکردیم، کادر فنی هم تغییر کرد. رفته‌رفته سازماندهی تیمی ما بهتر شد و توانستیم چند پیروزی به دست بیاوریم و البته با صدرنشین هم به تساوی برسیم. در جام حذفی هم بعد از 10 سال به نیمه‌نهایی رسیدیم که این خودش نکته مثبتی است. همچنان کارمان تمام نشده و در منطقه سقوط هستیم، بنابراین در نیم‌فصل دوم باید حداکثر امتیاز را بگیریم و از این شرایط خارج بشویم.

دانمارک یکی از تیم‌های صعودکننده به جام‌جهانی است که خیلی زود و با امتیاز خوب توانست مجوز حضور در قطر را کسب کند. این مسأله می‌تواند نشانه سطح بالای لیگ دانمارک باشد؟

قطعاً همینطور است. این صعود نشان می‌دهد کشور دانمارک کار می‌کند و در زمینه زیرساخت‌ها خود را تقویت می‌کند. ثمره همین کار کردن، صعود مستقیم به جام‌جهانی است. خیلی از بازیکنان حاضر در تیم ملی، از لیگ دانمارک به لیگ‌های معتبر منتقل شده‌اند و بازیکنانی کلیدی محسوب می‌شوند. این اثبات می‌کند کشور دانمارک، فوتبالیست‌های تیم ملی و لیگ‌شان بازیکنان خوبی را پرورش می‌دهد و ثمره‌اش همین تیم ملی آماده است. شک نکنید دانمارک در جام‌جهانی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. لیگ نیز همینطور. نسبت به سال قبل خیلی پیشرفت کرده و سطح کیفی بازی‌های بالاتر رفته. سازماندهی بهتری را در لیگ دانمارک می‌بینیم و فکر می‌کنم این پیشرفت طی سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ را برکنار کنیم، دنیا چه می‌گوید؟

با توجه به شرایط وایله، قصد جدایی در نیم‌فصل را نداری؟

من با وایله قرارداد دارم و یک فصل و نیم دیگر به این تیم تعهد دارم. همه چیز به نظر باشگاه برمی‌گردد و آنها با توجه به پیشنهادهایی که به دست‌شان می‌رسد باید تصمیم بگیرند. ولی فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی در نیم‌فصل رخ بدهد، چون جابه‌جایی در این زمان سخت است. با توجه به شرایطی که تیم ما دارد، باشگاه راضی به جدایی من نیست، بنابراین باید تا تابستان صبر کنیم تا ببینیم چه سرنوشتی در انتظار من خواهد بود.

همیشه کنار نام تو شایعه بازگشت به لیگ ایران وجود دارد. این‌بار هم از پرسپولیس به‌عنوان مقصد تو یاد می‌شود. آیا ارتباطی میان تو و این باشگاه یا وایله و پرسپولیس برقرار شده؟

شایعه همیشه هست و هر از چندگاهی از این صحبت‌ها می‌شنوم اما من بازیکن وایله هستم و تیم‌هایی که خواهان من هستند باید با باشگاهم حرف بزنند. نه، هیچ صحبتی به‌صورت رسمی با من انجام نشده و اصلاً هم حرفه‌ای نیست که با باشگاه دیگری بدون هماهنگی وایله حرف بزنم. اگر هم پیشنهادی باشد باید به دست وایله برسد.

یامگا هم‌تیمی تو در وایله بود که به لیگ ایران آمد و پیراهن استقلال را پوشید. او در وایله خیلی بازی نمی‌کرد اما در لیگ ایران و تا اینجای کار عملکرد ضعیفی نداشته. درباره او صحبت می‌کنی؟

بله، هم‌تیمی و یکی از دوستان من بوده. یامگا بازیکن باکیفیتی است که در پست تخصصی‌اش بازیکن خوب داشتیم و فضای بازی زیاد به او نمی‌رسد اما خوشحالم که در ایران توانسته عملکرد قابل قبولی ارائه بدهد. خیلی از بازی‌های فصل باقی مانده و امیدوارم او بتواند بازی‌های بهتری نیز انجام بدهد.

شرایط تیم ملی برای صعود به جام‌جهانی مناسب است. فکر می‌کنی مقابل عراق می‌توانیم جشن صعود را برپا کنیم؟

بله، شرایط مناسب است اما هنوز کارمان تمام نشده. فکر می‌کنم حتی اگر صعودمان هم قطعی باشد باید با تمام قوا به زمین برویم تا صدرنشین شویم چون ما در این مدت خیلی سختی کشیدیم و از آن شرایط سخت که بازی در بحرین و مرحله بعد بود، به اینجا رسیدیم. الان همه چیز دست خودمان است و باید قدر این موقعیت را بدانیم و سخت تلاش کنیم تا بتوانیم این دوره از مسابقات را با اقتدار تمام کنیم. ان‌شاءالله هم به‌زودی جشن صعود را بگیریم و آن را تقدیم مردم کنیم. آنها به‌دلیل کرونا شرایط سختی را تجربه کرده‌اند و امیدوارم آنها را کنار خودمان داشته باشیم.

انگار خیلی دوست داری جشن صعود تیم ملی با حضور هواداران باشد.

صددرصد همینطور است. ما لحظه‌شماری می‌کنیم تا تماشاگران را کنار خودمان در ورزشگاه داشته باشیم و ببینیم. آنها می‌توانند انرژی مثبتی به بازیکنان تزریق کنند و مسئولان هم می‌توانند بستر مناسبی را تدارک ببینند تا بتوانیم زودتر هواداران را کنار خودمان داشته باشیم چون تیم ملی ما مظلوم واقع شد و ما در هر کشوری رفتیم بازی را با تماشاگر برگزار کردند. هرچند تعداد آنها گاهاً کم هم بود اما قوت قلبی برای بازیکنان و کادر فنی بودند. ما تنها تیمی بودیم که نتوانستیم از این امتیاز بهره ببریم و خیلی امید دارم که مقابل عراق حضور تماشاگران آغاز شود و بتوانیم با صعودمان هدیه کوچکی به آنها بدهیم.

در این مدت با اینکه تیم ملی نتایج درخشانی کسب کرده اما انتقاد از دراگان اسکوچیچ زیاد است. نظر تو در این باره چیست؟ آیا اسکوچیچ مستحق این همه انتقاد هست؟

در هر شغل و حرفه‌ای هم که باشید، همیشه افرادی هستند که شاید از نوع لباس پوشیدن، راه رفتن و حتی خنده شما خوش‌شان نیاید. این در فوتبال یک مسأله طبیعی است و انتقاد همیشه وجود دارد. من خودم انتقاد را دوست دارم، البته تا جایی که منطقی و از سر دلسوزی باشد. انتقادهای جهت‌دار و تخریب‌کننده قطعاً راه به جایی نمی‌برد و ما را برای رسیدن به هدف‌مان مصمم‌تر می‌کند. به هر حال عملکرد آقای اسکوچیچ هم کاملاً مشخص است و نیازی به نظر من هم ندارد. کارنامه ایشان حالا که توانسته تیم ملی را به اینجا برساند، مشخص است و گویای همه چیز. امیدوارم دوستانی هم که گهگاهی از روی شیطنت دوست دارند انتقادی بکنند، دل‌شان بیشتر برای تیم ملی و مردم بتپد، دنبال شیطنت نباشند و بگذارند تمرکز مجموعه تیم ملی حفظ شود چون با حمایت و یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم در ادامه راه هم موفق باشیم.

از ماجرای مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ هم کسی نیست که خبر نداشته باشد. حالا انگار همه اختلافات تمام شده و طارمی به اردوی تیم ملی بر خواهد گشت. در این مورد هم نظرت را بگو.

مهدی بازیکن تعیین‌کننده‌ای برای تیم ملی است و او را مثل برادرم دوست دارم. طارمی در این سال‌ها زحمات فراوانی برای تیم ملی کشیده. حالا با توجه به شرایطی که پیش آمده، هم آقای اسکوچیچ، هم فدراسیون و هم مهدی می‌توانند مشکلات را حل و مدیریت کنند و طارمی خیلی زود به اردو برگردد و کنارمان باشد و مثل قبل کمک کند تا تیم ملی بتواند با او و سایر بازیکنان نتایج خوبی بگیرد.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...