شاعر و نویسنده معاصر چهارمحال و بختیاری دار فانی را وداع گفت


شاعر و نویسنده معاصر چهارمحال و بختیاری دار فانی را وداع گفت

شهرکرد - ایرنا - استاد بهمن رافعی بروجنی، شاعر، نویسنده و ادیب برجسته چهارمحال و بختیاری در سن 85 سالگی درگذشت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: استاد بهمن رافعی روز دوشنبه ۲۱ آذر در شهر اصفهان دار فانی را وداع گفت.

ابراهیم شریفی افزود: این چهره برجسته ادبی در سال ۱۳۱۵هجری شمسی در شهر بروجن متولد شد و پس از سال‌ها آموزگاری و تدریس فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی و همچنین فعالیت در محافل ادبی و هنری، آثاری همچون «انتظار»، « اگر این ماهیان رنگی نبودند»،«بی عشق، ما سنگ ما هیچ»، «سال‌های ابری»، «گلجون و لیشمانیا» و «روشنی در قفس ماندنی نیست» از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش ایرنا، استاد بهمن رافعی از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۳۴ در دبیرستان‌های بروجن به تدریس مشغول بود و سپس فعالیت خود را به عنوان آموزگار در دبیرستان های اصفهان ادامه داد.

این چهره ادبی در دوران بازنشستگی به تدریس فیلمنامه نویسی و داستان‌نویسی در انجمن سینمای جوان و حوزه‌های هنری روی آورد و در انتشار مجلّه ادبی «جوانه» (از انتشارات انجمن ادبی جوان) نقش مهمی را ایفا کرد.

استاد رافعی از نوجوانی قریحه و طبع شعر نیز داشت و به پیشنهاد مرحوم اشراقی از شاعران بروجن، عنوان «جاوید» را به عنوان تخلص خود برگزید.

این ادیب برجسته در تشویق شاعران و قصه نویسان و راهنمایی و اصلاح آثار آنان تلاش بسیاری داشت و مسابقات و جشنواره‌های مختلفی را نیز داوری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403