علائم سویه اومیکرون و تفاوت با کرونا دلتا


علائم سویه اومیکرون و تفاوت با کرونا دلتا

به گزارش بهداشت نیوز، (https://behdasht.news/) سویه امیکرون، آخرین جهش شناخته شده از ویروس کرونا در سطح جهان است که هنوز اثرات، قدرت انتقال و تفاوت های آن با سویه قبلی یعنی سویه دلتا در حال بررسی و پیگیری است....

به گزارش بهداشت نیوز، سویه امیکرون، آخرین جهش شناخته شده از ویروس کرونا در سطح جهان است که هنوز اثرات، قدرت انتقال و تفاوت های آن با سویه قبلی یعنی سویه دلتا در حال بررسی و پیگیری است. اولین موارد امیکرون درآفریقای جنوبی دیده شدند و برای اولین بار توسط این کشور به سازمان بهداشت جهانی با آمار ۱۱۴ مورد گزارش شد.

پس از آن ۱۹ مورد در بوتسوانا، ۱۲ مورد در هلند و ۵ مورد دیگر در استرالیا گزارش شدند. پس از همه این ها، کشور پرتغال ۱۳ مورد از امیکرون را در یک باشگاه فوتبال تایید نمود که یکی از این موارد، یک بازیکن فوتبال بود که اخیرا به جنوب آفریقا سفر نموده بود.

دانشمندان طی بررسی های خود روی این سویه کرونا، دریافتند که امیکرون در کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند نیز دیده می شود و همچنین پس از معرفی سویه جدید امیکرون، آمار عفونت در کشور آفریقای جنوبی از ۲% به ۹% افزایش یافته بود.

دانشمندان اعلام نمودند که Omicron حدود 50 جهش دارد که 30 جهش آن در پروتئین اسپایک رخ داده است و این پروتئین همان مولکولی است که باعث تهاجم ویروس کرونا به سلول های انسانی می شود. این مساله مهم ترین چیزی است که محققین را در مورد امیکرون نگران می سازد.

معمولا سویه های جدید برای اولین بار در بدن افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی و بیماری های خودایمنی هستند، دیده می شود زیرا سرکوب سیستم ایمنی باعث به وجود آمدن جهش های جدید در این ویروس می شود. به عنوان مثال کسانی که دچار بیماری HIV هستند، در صورت ابتلا به کرونا می توانند جهش های جدیدی از این ویروس را تولید نمایند.

علائم امیکرون چیست؟

پزشکان پس از بررسی نمونه های مبتلا به امیکرون اعلام نمودند که بیماران در این سویه جدید مانند گذشته شکایتی مبنی بر از دست دادن قدرت بویایی و چشایی ندارند و همچنین کاهش شدید سطح اکسیژن نیز در آنها گزارش نشده است واکثر بیماران مبتلا به این سویه زیر ۴۰ سال سن دارند و حدود نیمی از آنها واکسینه نشده اند و خبر خوب اینکه تا کنون هیچ یک از موارد مبتلا به امیکرون در بیمارستان بستری نشده اند و همگی آنها به صورت سرپایی مداوا و پس از چند روز بهبود یافته اند.

امیکرون یا دلتا؟ کدامیک خطرناک تر است؟

با توجه به تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است همچنان دلتا خطرناک ترین و مسری ترین سویه ویروس کرونا است که می تواند افراد را به عفونت های بسیار فراگیرتری مبتلا سازد و در مقایسه ای که سازمان بهداشت جهانی بین سویه دلتا و سویه امیکرون انجام داده است میزان بیماری زایی امیکرون و قدرت سرایت آن نسبت به دلتا کمتر است و فعلا جای نگرانی وجود ندارد اما WHO همچنان به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارد و بازگشایی هایی سراسری مدارس، دانشگاه ها و سایر مکان های ممنوعه را به صلاح سلامت عمومی نمی داند.

منبع: drdr

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک