معلمان پژوهنده و پژوشگران برتر در البرز تجلیل شدند


معلمان پژوهنده و پژوشگران برتر در البرز تجلیل شدند

کرج - ایرنا- معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان البرز روز دوشنبه در آیینی با شعار« پژوهش مدرسه ای، پشتبان ایران قوی» تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، امسال مهناز قربانی بنزشکوئی معلم پژوهنده البرزی با ارائه اثر« چگونه توانستم با استفاده از روش تدریس معکوس حضور فعال دانش آموزانم را در فضای مجازی ارتقاء بخشم»،حائز رتبه برتر استانی - کشوری شده است.

عالیه وصال شریفلو از آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج هم با ارائه روش ارتقای توان یادگیری « مجاز»" با تلفیقی از روش های استقرایی و کاربرد آن در زندگی روزمره، برتراستانی شد و به مرحله کشوری شد.

سهیلا زینلی، سیمین امینی، لیلا نصیری، محسن فلاح پور، رحیم مردای، سمیه رزاقی،الهه رستگاری گوهر، سیده شیوا کیائیان و حسن صادقی به ترتیب از معلمان پژوهنده و پژوهشگر برتر ناحیه ۲ کرج ، نظرآباد، اداره کل آموزش و پرورش، ناحیه چهار کرج ، ساوجبلاغ و ناحیه یک کرج هستند که رتبه برتر استانی را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در آیین تجلیل از این معلمان گفت: برنامه معلم پژوهنده مهمترین مجرای ورود پژوهش به مدارس است که می تواند پژوهش را درآموزش و پرورش نهادینه کند.

سالار قاسمی افزود: پژوهش در کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت نقش تاثیرگذاری دارد که این مهم درسال های اخیرمورد توجه معلمان ودانش آموزان این استان قرارگرفته است.

وی افزایش سطح مشارکت معلمان وکیفیت طرح ها را از جمله عوامل موفقیت برنامه معلم پژوهنده دربین معلمان دانست و عنوان کرد: اگرهمین برنامه به نحو احسن اجراشود، شاهد توسعه فرهنگ پژوهش درحوزه آموزش و پرورش خواهیم شد.

وی بیان داشت: اجرای این برنامه به معلمان، کارشناسان و دست اندکاران آموزش و پرورش کمک می کند تا بهره گیری ازشیوه های پژوهشی نسبت به شناخت مسائل وابداع روش های نوین و موثر برای آموزش و یادگیری درکلاس های درس گام های موثری برداشته شود.

قاسمی ادامه داد: تصمیم گیری، برنامه ریزی، افزایش دقت و حساسیت بیشتردرکلاس درس از دیگردستاوردهای مهم برنامه معلم پژوهنده درحوزه آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: زیرساخت پژوهش بیش از هرجای دیگر باید ابتدا در مدارس فراهم شود تا با تربیت نیروهای مستعد و خلاق از اتلاف منابع و انجام کارهای تکراری پرهیز شود.

مدیرکل آمووزش و پرورش البرز تاکید کرد: براساس سند تحول بنیادین باید با ایجاد فرصت‌های لازم برای پژوهش، یادگیری مستمر علمی و اختصاص اعتبارات لازم شرایط را برای فعالیت‌های پژوهشی معلمان و دانش آموزان فراهم کنیم.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز اظهارداشت: در برنامه امروز از ۱۱ معلم پژوهنده و پژوهشگران استان به نمایندگی از ۲۵ نفر برگزیده که موفق به کسب رتبه برتر استانی – کشوری شده اند تجلیل شد.

رحمان درکی با اشاره به اینکه امسال ۳۲ هزار و ۲۰۴ نفر در رقابت های معلم و دانش آموز پژوهنده مدارس این استان در قالب طرح های پژوهشی، تالیف و مسابقه پوستر شرکت کردند،افزود: ۸۷۵ نفر در رقابت معلم پژوهنده سال ۱۴۰۰ شرکت کردند که از این تعداد ۱۸۳ اثر به دبیرخانه استانی راه یافت و پس از داوری اثر ۲۵ نفربرگزیده شدند و ۲ اثر نیز برای دبیرخانه کشوری پژوهش ارسال شد.

وی بیان داشت: در بخش معلم مولف هم ۲۲۳ اثر به استان راه پیدا کرد و ۵۲ اثر فاخر شناخته شد.

وی با بیان اینکه ۴۶ نفر در سطح نواحی و مناطق پژوهشگر برتر شناخته شدند، اضافه کرد: داوران مجرب از این تعداد ، ۱۰ اثر را برتر شناختند.

درکی یادآورشد: پایه علم، پژوهش است و مدارس باید فرد را برای این امر آماده کنند و تلاش کنند مسیر انجام پژوهش برای فعالیت های پژوهشی دانش‌آموز فراهم شود.

وی تصریح کرد: معلم باید خود پژوهشگر باشد تا بتواند استعداد های مستعد پژوهشی را شکوفا کند.

وی ادامه داد: مدرسه، معلم و مدیر مدرسه باید پژوهش محور باشند تا پژوهش ها براساس سند تحول بنیادین شکل سازماندهی شود.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: آموزش و پرورش برای کارآمد شدن، به روز شدن در عصر دانایی و توانایی نیاز به تحقیق دارد. برای تغییر در آموزش و پرورش باید به پژوهش محوری در مدارس توجه کرد.

وی تاکید کرد: برای پنجمین سال متوالی است که معلمان و دانش آموزان البرزی رتبه برتر کشوری را در حوزه پژوهش کسب می کنند.

دراین آیین از ۶ کتاب برتر انتشار یافته معلمان استان البرز در سال ۱۴۰۰ نیز رونمایی شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار معلم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟