امام‌جمعه شیراز: ملت ایران مقابل زورگویی می‌ایستد


امام‌جمعه شیراز: ملت ایران مقابل زورگویی می‌ایستد

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ما به جایی رسیده ایم که همه حجت ها برای همه عالم تمام شده است و اگر زور بخواهند بگویند زور را نمی‌پذیریم.

روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دوشنبه در مطلب ارسالی از قول آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: در مقابل زور باید ایستادگی کرد، برای اینکه حق با ما است و ما با توکل به خدا باید جلو برویم.
امام‌جمعه شیراز که در ابتدای درس خارج فقه و اصول سخن می‌گفت، اظهار داشت: این شکست بزرگی است که ما در مقابل زور، تسلیم شویم؛ انقلاب کردیم که بگوییم مستقل هستیم و با زور تسلیم نمی شویم.
وی خاطرنشان کرد: این موارد را ما باید به هر زبانی از زبان انسانی، قرآنی و برهانی بتوانیم به همه بفهمانیم که مسئله سر این است که زور می گویند و اگر تسلیم زور شدید شکست و خسارت همیشگی خواهد بود؛ مراجع معظم هم در صحبت های خود همین مطلب را به بیان کامل و عالمانه خود فرموده اند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ما باید پیرو رهبر باشیم و زیر پرچم ولایت رهبر معظم بایستیم و این کار را به سرانجام برسانیم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند چارچوب مذاکره در باب هسته ای مشخص است اما کسانی که مذاکره را به ما پیشنهاد می دهند به دنبال این هستند که ما را به مراحل بعدی بکشانند و ایشان فرمود دشمنان یکی یکی ابزار قدرت را از شما می گیرند و زمانی که دست شما خالی شد نهایتا می گویند دین خود را رها کنید.
امام جمعه شیراز گفت: ما باید همان سخن امام خمینی (ره) را به دنیا اعلام کنیم که اگر در مقابل دین ما ایستادید ما در مقابل دنیای شما می ایستیم و این موضوع را باید اثبات کنیم. امروز هدف دشمن کاهش قدرت ایران است و ما اعلام کرده ایم برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.
وی تصریح کرد: موضع گیری صریح برخی از مراجع معظم از جمله حضرت آیت الله العظمی مکارم، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی چشم ما را روشن کرد و این بزرگواران به گروه مذاکره کننده محکم گفتند مراقب همه جوانب باشید و اعتماد به دشمن اشتباه است. بله ما هم عقیده داریم گرهی که با دست باز می شود نیاز نیست به دندان باز کنیم اما طرف مقابل حیله گر است. بی وفا و نامرد است و به کسی که چنین وضعی دارد نمی شود اعتماد کرد.
وی بیان کرد: باید در همین چارچوبی که اعلام شده است پیش رویم، ما نمی خواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم و عهد شکن هم نیستیم.
آیت‌الله دژکام با اشاره به روند امضای برجام و تحولات پس از آن گفت: "جریانی در کشور التماس کردند که بگذارید قرارداد امضا شود و اجازه داده شد و قرارداد بستیم و ترامپ نامردی کرد و حالا ترامپ رفته و ۱+۴ مانده است و یکی از نامردها مشخص شده است و حالا باید دید آیا بقیه پای حرفی که زده اند می‌ایستند؟"
وی تاکید کرد: اینکه ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم ربطی به قرارداد و مذاکره نداشته است و موضع ما از قبل اعلام شده و انرژی هسته ای ما صلح آمیز است. همین چیزی که اعلام کرده بودیم در قرارداد نوشتیم و حرفمان مشخص است، ما این کار را کرده ایم و باید ببینیم آنها چه می کنند.
امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اگر ما این آیه قرآن کریم را توجه داشته باشیم که فرمود بنی اسراییل وقتی آمدند جلو شهر ظالمان، حضرت موسی فرمود حمله کنید و آنها امتناع کردند و حضرت فرمود اگر پیش روید پیروز می شوید، امروز عده ای ترسو خیال می کنند ما پیروز نمی شویم و این خیال خام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام