برادران و خواهران اسلامی از دامن زدن به احساسات مومنان دوری کنند


برادران و خواهران اسلامی از دامن زدن به احساسات مومنان دوری کنند

یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با محکومیت هرگونه هتک حرمت ائمه اطهار و اهل بیت مکرم رسول الله(ص) و صحابه گرانقدرش گفت: با توجه به به شرح تکمیلی آقای مولوی گرگیچ در انعکاس نادرست گفتارشان و عذرخواهی ایشان از مردم از همه برادران و خواهران اسلامی درخواست دارم از دامن زدن به احساسات مومنان دوری کرده و نسبت به رفع رنجش ایجاد شده کمک و یاری...

به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به صحبت های اخیر مولوی گرگیچ امام جمعه اهل سنت آزادشهر واکنش نشان داد که در زیر می خوانید:

«نَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ﴿۱۰﴾

در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان سازش ایجاد نمایید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید (۱۰) *الحجرات

وحدت و همدلی در بین مسلمین بر پایه اشتراکات اعتقادی، امری الهی، قرآنی و عقلانی است و هیچ مسلمان موحدی این اتحاد امت اسلامی را نباید با گفتار یا رفتار خود مورد آسیب قرار دهد.

بدون شک اهل بیت مکرم رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) یکی از اصلی ترین محورهای همگرایی و وحدت همه ما مسلمین می باشند و عشق و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) بخشی از ایمان ما بعنوان مسلمان است.

توقع از همه اعضای جامعه اسلامی؛ خصوصا علمای ارجمند آن است که بیش از افراد عادی؛ به گفتار و رفتارهای خود توجه داشته باشند تا مورد سوءاستفاده دشمنان جامعه قرار نگیرد و برداشت نادرست از گفتارشان موجب رنجش مسلمانان نگردد.

گفتار نقل قول شده اخیر از آقای مولوی گرگیچ امام جمعه اهل سنت یکی از مناطق کشور به گونه ای بوده و انعکاس یافته که قلب همه مسلمانان موحد و محبان اهل بیت و صحابه رسول الله(ص) را به درد آورده است.

اینجانب ضمن محکومیت شدید هرگونه هتک حرمت ائمه اطهار و اهل بیت مکرم رسول الله(ص) و صحابه گرانقدر آن حضرت، با عنایت به شرح تکمیلی آقای مولوی گرگیچ در انعکاس نادرست گفتارشان و عذرخواهی ایشان از مردم و تاکید بر محبت و عشق به ائمه اطهار (ص)؛ از همه برادران و خواهران اسلامی درخواست دارم؛ از دامن زدن به احساسات مومنان دوری نموده و به رفع رنجش ایجاد شده کمک و یاری نمایند.

بدون شک حفظ اتحاد و وحدت جامعه اسلامی، ارزشمندترین راهبرد زندگی همه ما مسلمانان است و بیش از گذشته باید با احترام به مقدسات مشترک دینی و مدارا در تفاوتهای مذهبی؛ این همدلی ها را تقویت و تحکیم نماییم.»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران