150 میلیارد ریال برای احداث پل جدید کمربندی فرعی گناوه تامین شد


150 میلیارد ریال برای احداث پل جدید کمربندی فرعی گناوه تامین شد

گناوه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: 240 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پل جدید محور کمربندی فرعی بندرگناوه (پل سیدرضا) برآورد شده است که با مساعدت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر امسال 150 میلیاردریال تخصیص یافته و مابقی آن در سال آینده تامین می‌شود.

حمیدرضا علم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث این پل با توجه به تردد زیاد وسایل خودرویی سنگین از پل کنونی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که ابلاغیه اعتبارات آن انجام شده و فرآیند مناقصه در دست اجرا است و بمحض مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی آن بدون وقفه آغاز خواهد شد.

وی گفت: پل کنونی کمربندی فرعی گناوه معروف به پل سیدرضا که قدمت زیادی دارد نیز در دست بازسازی و بهسازی است و در جوار آن پل جدید احداث خواهد شد تا تردد براحتی صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گناوه اظهارکرد: پروژه جاده گناوه به میشان بین استانی و در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر است اما پنج کیلومتر اول آن در روستای تاجملکی گناوه در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

وی افزود: مناقصه پنج کیلومتر اول این پروژه انجام شده است که بمحض مشخص شدن پیمانکار عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود.

علم یادآورشد: سهمیه قیر این پروژه تامین شده و با شروع بدون وقفه تا تکمیل انجام خواهد شد.

پل کمربندی قدیم گناوه که به پل" سیدرضا " معروف است قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد که با گذشت زمان بویژه پایه‌های فلزی آن مستهلک شده است و بواسطه عرض کم و تردد زیاد بویژه وسایل نقلیه سنگین شرکت های نفتی و پتروشیمی در فصل بهار و زمستان پاسخگوی این حجم ترافیک نیست.

این پل که در مدخل ورودی شهرستان گناوه از سمت بندردیلم در همسایگی استان خوزستان در شمال به شهرهای جنوبی استان بوشهر واقع است به عنوان مسیر کمربندی قدیمی و جایگزین از آن استفاده می شود.

وجود این پل باعث شده است تا خودروهای سنگین و اتوبوس‌های برون شهری به داخل مرکز شهر که می‌تواند ترافیک و مزاحمت ایجاد کند، ورود نکنند و از این نقطه عبور کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج