10 پروژه تحقیقاتی تقاضامحور مواد و انرژی در البرز تصویب شد


 10 پروژه  تحقیقاتی تقاضامحور مواد و انرژی در البرز تصویب شد

کرج - ایرنا - معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در استان البرز اعلام کرد که امسال 10 پروژه تحقیقاتی تقاضا محور در زمینه مواد و انرژی برای اجرا توسط هیات علمی این پژوهشگاه تصویب شد.

محمدجواد اشراقی روز سه شنبه در حاشیه بازدید مدیران صنایع و دستگاه های اجرایی استان البرز از پژوهشگاه مواد و انرژی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه آنالیزفیزیکی برنج با استفاده از پردازش تصویر، تولید ماده کاتدی باتری NCM، طراحی پودرمبتنی بر فناوری نانو حلال در روغن ترانس به منظور افزایش کارایی و عمر ترانس های برق، طراحی و ساخت تولیدکننده و تجمیع کننده هالید فلزات با خلوص آزمایشگاهی، ساخت قطعه اتصال سرامیکی مورد استفاده در الکترودهای مرجع و ارتقای سطح بلوغ فناوری پروژه های فوق تا ۷ TRL از جمله پروژه های تحقیقاتی است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه مواد و انرژی ایران از سال ۹۱ معاونت فناوری را از معاونت پژوهشی جدا کرد ، اظهار داشت: این اقدام با هدف برقراری ارتباط بیشتر بین صنعت و جامعه و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و همچنین تجاری سازی فعالیت های پژوهشی انجام شد که در این مدت موفقیت هایی حاص شده است .

اشراقی گفت: طی ۱۰ سال گذشته قرار داد اجرای بیش از ۴۰۰ پروژه تحقیقاتی- اجرایی با صنایع مختلف از جمله صنایع نیروگاهی، دفاع، شرکت هایی که نیاز به دفع تصفیه فاضلاب دارند مانند چرم سازی ، ساخت باتری لیتیومی،سرامیک و امثال آن منعقد شده و به اجرا درآمده است.

وی افزود: طبق آمار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری پژوهشگاه مواد وانرژی طی چند سال اخیر جزو ۱۰ پژوهشگاه و دانشگاه برتری کشور به لحاظ سرانه قرار داد اعضای این هیات علمی بوده است.

معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: این پژوهشگاه سالانه از طریق پروژه های برون سازمانی حدود سه تا چهار میلیارد تومان درآمد دارد .

اشراقی بیان داشت: پژوهشگاه مواد و انرژی تقاضاهایی که صنایع عنوان می کنند را بررسی و طبق برنامه ریزی به انجام آنها همت خواهد گماشت.

همچنین مدیر روابط عمومی و بین الملل پژوهشگاه مواد و انرژی کشور نیز گفت: سالانه بین چهار تا پنج میلیارد تومان بودجه به طرح های پژوهش و فناوری این پژوهشگاه اختصاص می یابد.

علیرضا کلاهی افزود: بخش بزرگی از این پژوهش و فناوری بودجه ای است که برای حمایت از طرح ها اختصاص می یابد.

وی افزود: امسال برای حمایت از هریک از طرح های پژوهشی ۱۰۰ میلیون تومان ، طرح های فناوری ۱۰۰ میلیون تومان و طرح های آماده تجاری سازی ۱۲۵ میلیون تومان اختصاص توسط این پژوهشگاه اختصاص یافته است.

پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۵۳ با هدف توسعه انرژی های تجدید پذیر و محیط زیست فعالیت خود را در منطقه مشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز آغاز کرد که اکنون افزون بر خدمات قبلی در حوزه مواد و انرژی نوین فعالیت می کند.

این مجموعه دارای ۷۰ عضو هیات علمی ، ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ، ۲۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۰ نفر در مقطع دکتری با گرایش های مختلف است .

محققان این پژوهشگاه تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی