پدر روح الله زم خودش را از لباس روحانیت خلع کرد


پدر روح الله زم خودش را از لباس روحانیت خلع کرد

محمدعلی زم؛ پدر روح‌الله زم در سالروز اجرای حکم اعدام فرزند، خودش را از لباس روحانیت خلع کرد.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: ویدئویی از محمدعلی زم منتشر شده است که در سالروز اعدام فرزندش روح الله زم خودش را از لباس مقدس روحانیت خلع کرد.

در فیلمی که در صفحات مجازی از این مراسم منتشر شده، زم در لحظه خلع لباس روحانیت گفت: «دارند برای من پرونده‌سازی می‌کنند و از این و آن شهادت می‌گیرند که احیانا من لایق این لباس روحانیت نیستم تا مرا مثلا محاکمه و خلع لباس کنند. من همین جا این لباس و این عمامه را تقدیم می‌کنم به آنها که دارند با پول این ملت و امکانات این ملت هزینه می‌کنند که اینها را بنشانند و وادار به دروغ و اجبار کنند علیه من. من خودم لباسم را در می‌آورم و تقدیم می‌کنم به شما».

یادآور می شود سحرگاه روز 22 آذر سال گذشته حکم اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز اجرا شد و وی به دار مجازات آویخته شد.

اتهامات زم چه بود؟
اما اتهامات زم عبارت بود از «افساد فی الارض» در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور؛ نشر اکاذیب به طور گسترده؛ معاونت در تخریب؛ معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور؛ تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور؛ جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشور‌های منطقه؛ جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری؛ همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری؛ اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی؛ مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام؛ عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور؛ مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶؛ مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده با هدف برهم زدن امنیت کشور؛ مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده؛ توهین به مقدسات اسلام؛ تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی.

بعد از دستگیری زم توسط سپاه هم، آقای پدر تلاش کرد تا پسر را تطهیر کند و به جای برائت از پسرش، گناه نابخشودنی وی را در قالب عبارتی دو پهلو کم اهمیت جلوه دهد، تا از این طریق پسرش را از جرائم سنگینش مبرا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی