کشف سه مزرعه استخراج رمز ارز دیجیتال در اهواز


کشف سه مزرعه استخراج رمز ارز دیجیتال در اهواز

اهواز - ایرنا - سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: سه مزرعه استخراج ارز دیجیتال با 35 دستگاه ماینر در عملیات ماموران انتظامی در کلانشهر اهواز کشف شد.

مهرداد فارسی مدان روز سه‌شنبه با اشاره به جمع آوری انشعابات غیرمجاز و دستگاه‌های استخراج رمزارز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی رصد اطلاعاتی و هوشیاری ماموران شرکت توزیع برق اهواز، ۳۵ دستگاه استخراج رمز ارز که از برق غیرمجاز استفاده می‌کردند کشف و توقیف شد.

وی با بیان این که عملیات ماموران انتظامی با دستور مقام قضایی صورت گرفت، ادامه داد : این تعداد دستگاه رمز ارز دیجیتال (ماینر) در مناطق کیان‌آباد و شهرک برق اهواز با همکاری کلانتری ۲۷ جمع آوری شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به مصرف هر دستگاه ماینر و آسیب به شبکه ، برق گفت : هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار زیادی را بر شبکه تحمیل کرده و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می‌کند.

فارسی مدان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

چند روز پیش نیز تعداد ۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) در عملیات ماموران انتظامی با دستور مقام قضایی در کلانشهر اهواز کشف و جمع‌آوری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس