بزرگراه زاهدان- خاش با پیشرفت 75 درصدی در حال انجام است


بزرگراه زاهدان- خاش با پیشرفت 75 درصدی در حال انجام است

زاهدان-ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ساخت بزرگراه در مسیر زاهدان- خاش بطول 20 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال انجام است.

مهدی پارسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طول کلی محور ارتباطی زاهدان - خاش ۱۷۵ کیلومتر بوده که ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب پنج قطعه مورد توجه قرار گرفته بطوری که قطعه یک آن بطول ۲۰ کیلومتر به این اداره کل و بقیه قطعات برای ساخت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس این اداره کل احداث باند دوم در قطعه یک بزرگراه زاهدان- خاش را از سال ۹۸ آغاز و با پیگیری‌های لازم در تخصیص به موقع اعتبارات اوایل سالجاری ۱۲ کیلومتر آن را در محدوده ورودی شهر زاهدان که بیشتر آمار تصادفات را داشت به بهره‌برداری رساند.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین هشت کیلومتر باقی‌مانده این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال انجام است که با تزریق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بزودی به طور کامل شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

وی بزرگراه را یکی از ضروریات توسعه سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: ساخت بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- خاش به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور تجاری جنوب شرق و در نتیجه حجم بالای تردد کامیون‌های ترانزیتی از بندر چابهار به مقصد میلک و همچنین کاهش تصادفات از اهمیت بسیار بالایی در توسعه استان برخوردار است.
به گزارش ایرنا مجموع طول محورهای مواصلاتی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان(شمال) ۷۵۰ کیلومتر بوده که تاکنون در ۳۱۶ کیلومتر آن بزرگراه به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۱۱۳ کیلومتر دیگر باند دوم در مسیرهای زاهدان_ زابل، زاهدان_ بم، زاهدان_ خاش و همچنین زاهدان_بیرجند در حال اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس