تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌کند


تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌کند

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را در کشور ارائه می‌کند.

علی همتی در حاشیه بازدید از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های منحصر به‌ فرد در حوزه گردشگری است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی به واسطه حضور بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر ظرفیت بالایی در حوزه اقامت گردشگران دارد و ظرفیت اقامت در هیچ استان کشور با این استان، به ویژه مشهد، قابل مقایسه نیست.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران به فعالیت بیش از ۱۷۰۰ واحد اقامتی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این استان هر شب ظرفیت اقامت بیش از ۱۲۰ هزار نفر را دارد که این ظرفیت اقامت در کشور بی‌نظیر است.

همتی یادآور شد: با وجود تعداد زیاد انواع تاسیسات گردشگری در این استان و حضور مسافران در سطوح مختلف اقتصادی و با فرهنگ‌های مختلف همواره خراسان رضوی به شایستگی از زائران و مسافران میزبانی کرده و به نسبت تعداد زیاد تاسیسات گردشگری کم‎ترین چالش را داشته‌اند.

وی به ظرفیت‌های خراسان رضوی در زمینه گردشگری مذهبی و زیارت، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری طبیعی و گردشگری کشاورزی، گردشگری کویرنوردی اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی علاوه بر این که قطب گردشگری زیارت است در زمینه انواع دیگر گردشگری نیز ظرفیت‌های زیادی دارد و گردشگری این استان در کشور سرآمد است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران تصریح کرد: گردشگری در خراسان رضوی با محوریت گردشگری مذهبی و زیارت، محور توسعه اقتصادی این استان و حتی استان‌های همجوار است. این استان مقصد زائران از تمام نقاط ایران است و افراد زیادی از سراسر ایران به عشق زیارت امام رضا(ع) عازم سفر می‌شوند و در این مسیر میهمان شهرها و استان‌های دیگر خواهند شد.

همتی با اشاره به روند رو به رشد گردشگری استان خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای احیا و فعالیت مجدد شرکت توسعه ایران در استان نیز در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت این شرکت برای توسعه گردشگری استان خراسان رضوی نیز استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی تصریح کرد: هماهنگی کامل بین شرکت توسعه گردشگری ایران با اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و استانداری خراسان رضوی وجود دارد و فرصت خدمت فراهم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط