ارائه 21 محصول نوپدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری


ارائه 21 محصول نوپدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

معاون پژوهشی وزارت علوم از ارائه 21 محصول نوپدید در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت علوم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: این نمایشگاه برای سومین بار با نمایشگاه ایران ساخت به صورت مشترک برگزار می‌شود که موید همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم است.

او افزود: در سال آینده شاهد حضور سایر وزارتخانه‌ها مانند بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی در نمایشگاه هفته پژوهش باشیم و یک نمایشگاه بزرگ و یکپارچه برگزار کنیم. در بخشی از این نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و دستاوردهای دانشگاه‌ها و پارک‌ها ارائه می‌شود.

صالحی ادامه داد: در نمایشگاه امسال، فناوری‌های نوپدید و آینده‌نگر در بخش جداگانه و با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارائه می‌شود. غرفه جداگانه‌ای به محصولات شاخص و برگزیده دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که چهل و یک طرح در این غرفه در معرض نمایش گذاشته شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم به بخش تستا اشاره کرد و گفت: در این بخش ظرفیت‌های علم و فناوری و نیازهای فناورانه سازمان‌ها در کنار هم ارائه می‌شود. در معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، فناوری‌های نوپدید و نیازهای فناوری کشور در سال‌های آتی مورد رصد قرار خواهد گرفت. با شکل‌گیری معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم شاهد تحول در نظام نوآوری باشیم و فاصله فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تا بازار کم شود.

صالحی بیان کرد: در نمایشگاه امسال ۲۱ محصول نوپدید ارائه شده است. در این نمایشگاه بیش از سه هزار محصول ارائه شده که سطح فناوری حدود ۱۷۰۰ محصول، مشخص شده است. در کنار ۷۵ غرفه حضوری ،۸۲ غرفه مجازی هم موجود است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...