مطالبه‌ شهروندان بهابادی از دولت؛ ساخت بیمارستان و خروج از بن‌بست


مطالبه‌ شهروندان بهابادی از دولت؛ ساخت بیمارستان و خروج از بن‌بست

یزد- ایرنا- بهاباد از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته یزد است و قرار گرفتن در بن‌بست ارتباطی و کمبود امکانات درمانی مهمترین مشکلات این شهرستان است؛ در آستانه سفر رییس جمهوری و دولت به استان دارالعباده، شهروندان بهابادی گره‌گشایی از این دو مشکل را مهمترین انتظار از دولت عنوان کردند.

شهرستان بهاباد که مرکز آن در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان یزد واقع است با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر در سال ۱۳۸۸ از شهرستان بافق جدا شد و اکنون در زمره ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار کشور است.

تعدادی از شهروندان بهابادی در آستانه سفر رییس جمهوری و کابینه دولت سیزدهم به استان یزد، توجه ویژه دولت به این شهرستان کمتر توسعه یافته در زمینه توسعه راه‌های مواصلاتی برای خروج بهاباد از بن بست ارتباطی و همچنین توسعه مراکز درمانی این شهرستان به خصوص بیمارستان بهاباد را خواستار شدند.

بهسازی آسفالت مسیر بهاباد به بافق، تکمیل و تخصیص اعتبار برای جاده بهاباد به نایبند، تامین پزشک متخصص قلب و اطفال، تامین اعتبار برای تامین تجهیزات بیمارستانی و تکمیل ساختمان شبکه بهداشت و درمان و استقرار اورژانس جاده ای در مسیر بهاباد به چادرملو و آسفیچ به راور از مطالباتی است که شهروندان بهابادی از دولت انتظار گره گشایی در این زمینه را دارند.

یکی از شهروندان بهاباد در گفت و گو با گزارشگر ایرنا گفت: مشکلات و محدودیت های بهداشت و درمان این شهرستان باعث شده تا شهروندان برای بسیاری از خدمات درمانی به بافق یا مرکز استان مراجعه کنند که این مسئله بیماران و خانواده های آنان را با مشکلاتی مانند افزایش هزینه درمان و سرگردانی در مراکز درمانی دیگر شهرها روبرو می کند.

محمدرضا اخوان بهابادی فقدان آب شرب سالم و بهداشتی و نبود تصفیه خانه فاضلاب را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: بهاباد فاقد آب شیرین است که این مسئله سلامت شهروندان را با مخاطره مواجه کرده و انتظار از مسوولان تهیه آب شرب سالم و بهداشتی است.

حسین آسفیچی فعال صنعتی بهابادی نیز فقدان شهرک صنعتی مناسب و استاندارد را از عوامل اصلی بی انگیزگی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان عنوان کرد و افزود: ناحیه صنعتی بهاباد در محل مناسبی قرار ندارد، برای جذب سرمایه‌گذاران نیاز به ایجاد شهرک صنعتی با امکانات مناسب است تا سرمایه‌گذاران با مشکل تأمین زمین، آب، برق و گاز مواجه نباشند که برای این مهم اقدامات اولیه شروع شده و افزایش سرعت توسعه زیرساخت های این بخش ضروری است.

یکی از شهروندان بهابادی نیز با تشریح برخی مشکلات زیست محیطی این شهرستان فعالیت معدن همیجان را تهدیدی برای منابع آب این روستا دانست و لغو مجوز استخراج از این معدن را خواستار شد.

به گفته این شهروند بهابادی که خواست نامش فاش نشود، سرچشمه آب روستا از کوهی که این معدن در آن واقع شده است، می گذرد و در پایین کوه باغ‌های میوه و در فاصله نه چندان دور منازل مسکونی قرار دارند که بهره برداری از معدن علاوه بر نابودی باغ‌ها و خشک شدن قنات، به ۳۵ روستای مجاوز نیز آسیب می‌بینند.

مطالبه‌ شهروندان بهابادی از دولت؛ ساخت بیمارستان و خروج از بن‌بست

تعدادی از جوانان و نوجوانان بهابادی نیز ایجاد مجموعه های ورزشی بزرگ و کوچک در شهر و روستاها را مهمترین مطالبه این قشر از دولت عنوان کردند و گفتند: با توجه به محدودیت فضاهای تفریحی و ورزشی در شهرستان بهاباد، برای جلوگیری از سوق یافتن جوانان به سمت رفتارهای ناهنجار، ایجاد ورزشگاه و فضای مناسب برای گذران اوقات فراغت و انجام تفریحات سالم ضروری است.

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی را از مطالبات بیمه شدگان این سازمان عنوان کرد و گفت: بخش مهمی از خدمات سازمان تامین اجتماعی را برای بیمه شدگان تعهدات درمانی تشکیل می دهد و انتظار بیمه شدگان دسترسی به این خدمات در شهر محل سکونت خود است.

رضا رحمانی از کشاورزان زعفران کار بهاباد نیز حمایت از کشاورزی را با توجه به اهمیت امنیت غذایی از سوی دولت خواستار شد و ادامه داد: شهرستان بهاباد از قطب های کشاورزی استان یزد به شمار می رود و یکی از مناطق حاصلخیز در زمینه کشت زعفران است ، رسیدگی دولت به آب کشاورزی و تامین نهاده های دامی می‌تواند به شکوفایی هرچه بیشتر این بخش و ایجاد اشتغال در شهرستان کمک کند.

عذرا اخوان بهابادی بانوی جوان ساکن اینن شهرستان نیز بر پیگیری برای ساخت شهرک مسکونی جدید و اختصاص زمین ارزان قیمت به جوانان برای ساخت مسکن تاکید کرد و ادامه داد: جوانان بهابادی در شرف ازدواج به دلیل درآمد پایین و گرانی مسکن و زمین، سنت ازدواج را به تاخیر می اندازند.

علی هوشمند دیگر شهروند بهابادی گفت: بهاباد یکی از دورترین شهرستان ها به مرکز استان یزد است و با مشکلات زیادی به دلیل توسعه نیافتگی مواجه می باشد، انتظار شهروندان از دولتمردان تکمیل ساختمان بیمارستان، آبرسانی به روستاها، بهبود وضعیت آب شرب و تامین پیست موتورسواری برای ورزش و تفریح جوانان است.

وحیددهقان یکی دیگر از شهروندان بهابادی گفت: تکمیل جاده نایبند و باند دوم جاده بافق به بهاباد، تغییر کاربری زمین های اطراف محدوده شهری به منظور کاهش قیمت زمین ، بررسی وضعیت سفره های آب زیرزمینی و اثرات مخرب معدن کاری بر این منابع و تکمیل سریعتر پروژه گندله سازی به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد از نیازهایی است که با توجه بیش از پیش دولت، باعث رفع محرومیت های این شهرستان می شود .

فرماندار: خروج بهاباد از بن بست زمینه ساز توسعه

فرماندار بهاباد گفت :‌ یکی از راه های پیشرفت و توسعه شهرستان بهاباد، برون رفت این شهرستان از بن بست ارتباطی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شرق به مرکز و غرب کشور است که جاده بهاباد - دربند برای همین منظور در دست اجراست و سرعت یافتن تکمیل آن نیازمند حمایت های همه جانبه دولت برای بهره برداری هرچه سریعتر این راه مواصلاتی مهم است.

مطالبه‌ شهروندان بهابادی از دولت؛ ساخت بیمارستان و خروج از بن‌بست

محمدمهدی خانی زاده بهابادی افزود: باتوجه به افزایش حوادث جاده ای در مسیر بهاباد به بافق و ناایمن بودن این مسیر و همچنین افزایش بار ترافیکی به علت فعالیت های معدنی و صنعتی در شهرستان، دو بانده شدن جاده بهاباد به بافق از اصلی ترین دغدغه های شهروندان بهابادی است.

وی در خصوص صنایع در حال ساخت در شهرستان بهاباد مانند گندله سازی و کارخانه کنسانتره چهار میلیون تنی گفت: بهره‌برداری هرچه سریعتر این طرح ها باعث کاهش نرخ بیکاری شهرستان می شود ، همچنین حمایت و رفع موانع طرح های دیگر شهرستان از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و کارخانه فرو آلیاژ و آجر نسوز تاثیر زیادی بر کاهش نرخ بیکاری شهرستان خواهد داشت.

به گفته خانی زاده: ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ بهاباد گامی مهم دیگری در تحقق برنامه های اشتغالزایی و تولید است که زمینه ساز اجرای طرح های زود بازده می شود.

فرماندار بهاباد در خصوص کمبود زیرساخت های مناسب بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: بیمارستان حکیم بهابادی که از تبدیل ساختمان بهداشت محور به درمان محور شکل گرفته است، فاقد زیرساخت های مناسب برای توسعه خدمات درمانی است و ساخت هرچه سریعتر بیمارستان ۹۶ تختخوابی که مجوز آن نیز صادر شده است گامی مهم در توسعه زیرساخت های درمانی شهرستان می باشد.

فرماندار بهاباد گازرسانی به روستاهای باقیمانده شهرستان که از نعمت گاز برخوردار نیستند، تامین آب شرب بهداشتی و سالم و آبرسانی به ۵۸ روستای بخش آسفیچ ، انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بهاباد، تکمیل ساختمان موزه علوم طبیعی که از ظرفیت های بی نظیر علمی و گردشگری شهرستان است و تامین آمبولانس را از دیگر نیازهای ضروری این شهرستان برشمرد و اظهار امیدواری کرد در جریان سفر رییس جمهوری و هیات دولت به شهرستان کمتر توسعه یافته بهاباد توجه ویژه صورت گیرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...