فرماندار: بانوان کارآفرین تکاب برای احیای صنایع دستی منطقه تلاش کنند


فرماندار: بانوان کارآفرین تکاب برای احیای صنایع دستی منطقه تلاش کنند

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: بانوان هنرمند، خلّاق و کارآفرین این شهرستان برای رونق تولیدات بومی و محلی و احیای صنایع دستی کهن و قدیمی منطقه تلاش کنند.

امیر ستوده‌فر روز سه‌شنبه در بازدید از یک واحد تولید و عرضه صنایع دستی بانوان این شهرستان با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های تولید صنایع دستی و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان محصولات محلی و روستایی افزود: فعالان عرصه صنایع دستی، جوانان و بانوان را برای تولید و احیا صنایع دستی منطقه و کارآفرینی در این زمینه دعوت و جذب کنند.

وی بیان کرد: تشویق و آموزش جوانان برای تولید صنایع دستی می‌تواند موجب ایجاد اشتغال گردد از این‌رو بانوان کارآفرین در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنند.

فرماندار تکاب با تاکید بر اینکه ادارات مرتبط زمینه فعالیت بانوان هنرمند و تولیدکنندگان صنایع دستی را تسهیل و در صدور مجوزها سریعتر عمل کنند اظهار داشت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بستر مناسب و جدیدی برای معرفی، فروش و عرضه صنایع دستی تکاب است.

ستوده‌فر اضافه کرد: بانوان کارآفرین تولیدات و محصولات صنایع دستی خود را برای معرفی بیشتر توانمندی‌های منطقه، عرضه و فروش آنها و ایجاد رونق اقتصادی و ارزش افزوده برای تکاب از امکانات و بستر فضای مجازی استفاده بهینه کنند.

فرماندار تکاب روز سه‌شنبه از کارگاه صنایع دستی یک بانوی هنرمند و کارگاه سنتی نمدبافی یک شهروند بازدیدکرد.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است و علاوه بر فرش دست‌باف افشار، گلیم، جاجیم، سجاده و نمد از دیگر محصولات صنایع دستی این شهرستان است که اکنون بافت و تولید آنها رونق کمی دارد.

در این شهرستان بیش از ۳۰ بانوی کارآفرین در عرصه تولید صنایع دستی و هنرهای تجسمی، فعالیت تجاری و اقتصادی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس