امام جمعه بیرجند: پژوهش منحصر به مسائل خاصی نیست


امام جمعه بیرجند: پژوهش منحصر به مسائل خاصی نیست

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پژوهش منحصر به مسائل خاصی نیست بلکه یک بحث گسترده در جهت انسان‌شناسی و معادشناسی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز سه‌شنبه در دیدار سردار "مهدی رحیمی" رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ضمن گرامیداشت هفته پژوهش افزود: پژوهش یک بحث گسترده در جهت انسان‌شناسی، خودشناسی، مبداشناسی، مقصدشناسی و معادشناسی است و خداوند همه این استعدادها را به انسان داده اما شرط آن عبور از خاکریزهای نفسانی است.

وی با بیان اینکه شناخت به معنی عام آن مهمترین مساله انسان است اظهار داشت: برای انسان موانعی وجود دارد که آن موانع ما را مشغول به راه انحرافی می‌کند.

امام جمعه بیرجند گفت: نتیجه موانعی که پیش روی انسان است سبب می‌شود که فرد فساد ایجاد کند، خونریزی به ناحق کند و به جایگاه اصلی خود نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اینها از دوران اول خلقت و رقابت‌های قابیل شروع شده و خون به ناحق ریخته شده و بر سر مسائل نفسانی، شهوانی، فساد مالی و رقابت سلطه‌های بزرگ اجتماعی که بشر در این موارد مشغول به کارهای زشت خودش است و نمی‌تواند به جلو برود، آنچه که رو به جلو می‌رود برای نفع خودش است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: خداوند می‌فرماید اگر این موارد را پشت سر گذاشتید و بر این موارد پیروز شدید، توانستید یک جامعه امن ایجاد کنید آن وقت استعدادی که خداوند به انسان داده که همه چیز در انسان نهفته است، آن وقت انسان همه چیز دان می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: این که افراد خود، وقت، صحبت و کار خود را ارزان می‌فروشند برای این است که نادان هستند و در آن سختی‌ها و آزاری که پیامبر را می‌دادند اما در خلوت خود با خدا می‌گفت امت من را ببخش چرا که آنها نمی‌دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این صحنه بدتر از جنگل بشر هواپرست و مال‌پرست، فرصت را به جامعه انسانی نمی‌دهد، برای یک بلندپروازی حاضر است جنگ‌های جهانی اول و دوم و توطئه‌های جنگ جهانی سوم که علیه ایران بود، راه بیاندازد و هرجا فرصت حاصل شود، در یک مقطعی در درگیری بنی عباس و بنی مروان، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) ببینید چه شاگردانی پروراندند و جمهوری اسلامی را نیز یک روز راحت نگذاشتند.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای اندیشه‌های فساد در ارض هستند در خونریزی هیچ محدودیتی ندارند؛ در افغانستان، عراق، لبنان، یمن، فلسطین، میانمار، نیجریه و حتی در کشورهای خودشان هر ظلمی که توانسته‌اند، کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: خط سیر انسان این گونه است که به استعداد «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ؛ و خدا همه اسماء را به آدم یاد داد» خلق شده و به همین جهت هم خدا فرمود فرشته‌ها بر آن سجده کنند اما امروز ابلیس‌ها نمی‌گذارند که انسان به این استعداد برسد.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مقطعی را معین کرده‌اند که مردم ایران اسلامی، انقلابی شایسته با لطف خدا انجام داده‌اند و نظامی را تشکیل دادند که پیشرفته‌ترین قانون اساسی را نوشتند اما دولت اسلامی نداریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: هرکس می‌آید حزبی را همراه می‌آورد و باز هم فساد با انواع و اقسامش، سیاست‌های نظام را حزب یا دلال‌های بازار یا نفوذی‌های بیگانه باید تعیین کند یا رهبر انقلاب که اسلام‌شناس است؟

وی اظهار داشت: روزهایی بعد از فتنه‌های متفاوتی که از اول انقلاب اسلامی تا امروز و خطرهای بزرگی که تعبیه کرده بودند، در هر مقطعی قداره را از رو بستند و گفتند کار جمهوری اسلامی تمام است اما رهبر انقلاب اسلامی گفتند گام دوم که باید دولت اسلامی بر سر کار آید و اسلام را پیدا کند و شرط آن هم همکاری همه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: چند نفر که نمی‌توانند کشور را اداره کنند تا اینجا کشور پیش آمده از اینجا بسته به عمل من و شما است که چقدر همکاری کنیم.

وی گفت: مردم تا پای جان در انگیزه‌های اسلامی خود ایستاده‌اند اما دولت هم باید شرایط را تامین کند، وقتی شرایط ناهنجار ایجاد و گرانی تحمیل می‌شود نه پولدار و دزدش پای انقلاب اسلامی می‌ایستد نه گرسنه‌ای که باید از زباله‌دان روزی جمع کند، اینها اتفاق است یا اجرای سیاست بیگانه؟ در سیاست که اتفاق معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: به لطف خدا همه سیاست‌های بیگانه شکست خواهد خورد و جامعه اسلامی سازندگی می‌خواهد که بعد از جامعه اسلامی، تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت و از آن تمدن اسلامی بوی ظهور حضرت مهدی (عج) می‌آید.

وی گفت: احساس شما را در شتاب دادن به مسائل پژوهشی به آنجایی ربط می‌دهم که وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا و حدیث پیامبر اسلام (ص) و جایگاه امام صادق (ع) در طرف دیگر این است که همه علم بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) است چرا که در روایت داریم اگر علم را ۲۷ حرف در نظر بگیریم تا زمان ظهور تنها ۲ حرف را کشف می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403